2012 Yılı Alan Değişikliği

Çevrimdışı ertan13

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 312
  • 69
  • 312
  • 69
# 28 Ağu 2012 14:15:01
arkadaşlar mebin açıklamasında net bir şekilde alan değişikliğinin il içinde yapılacağı söylenmiş. bunun dışında il dışı falan gibi açıklamalar yalan. bu tür haberlere rağbet göstermeyin. meb açıklarsa o zaman tamam.

Çevrimdışı yabgu03

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 90
  • 13
  • 90
  • 13
# 28 Ağu 2012 14:16:12
meb açıklama yapmış başvurular 10-13 Eylül Atama 14 Eylül göreve başlama 17 Eylül Başvurular il genelinde yapılacakmış duyrulurrr

Çevrimdışı Leandros

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 230
  • 222
  • Fizik Öğretmeni
  • 230
  • 222
  • Fizik Öğretmeni
# 28 Ağu 2012 14:16:48
Arakdaşlar Ben de Abbas Güçlü'ye mail attım. Aşağıda Metni veriyorum.

   Merhaba Abbas Bey. Size hemen hemen her konuda günde yüzlerce mail geliyordur herhalde. Hepsini nasıl okuyor ve değerlendiriyorsunuz bilmiyorum. İşiniz zor olmalı ancak inanın biz itilip kakılan öğretmenlerin de işi zor.
   Camiamız çok büyük, kalabalık bir camia ama bir araya gelip belli bir konuda tepki ortaya koymak mevzuat, tehditler ve öğretmenlerin farklı siyasi görüşleri yüzünden kolay olmuyor.
   Topluma örnek olması gereken biz öğretmenlerin bir araya gelip hak arayamayacak durumda olması eksilerimizden birisi olsa gerek. Ancak inanın biz öğretmenleri kendi içimizde de farkında olduğumuz eksilerimizden çok daha fazlası toplumdaki imajımız (algılanışımız) yüzünden bizlere isnat edilmektedir. Bu gün bu yazıyı size Özellikle son yıllarda iyice horlanmaya başlanan , soyal güvence ve hakları ellerinden alınan öğretmenlerin bir başka sıkıntısını duyurmak için yazdım.
   Ben 11. Hizmet yılının içerisindeki bir öğretmenim. Kişisel olarak birçok haksızlığa maruz kaldığım gibi çok daha fazlasına şahit oldum. Aslında uğradığım haksızlıkllardan birisini yazarak başlayacaktım ama olayı kişiselleştşrmemek adına vazgeçtim. Şu son 6 ay içerisinde 4+4+4 sistemi kamuoyu gündeminde yoğun bir yer tuttu ve siz de yakından biliyorsunuz. Bu sistemin plansız-hazırlıksız uygulanması yüzünden 29000 sınıf öğretmenimiz norm fazlası oldu ve bunun sonucu olarak da birçok mağduriyet meydana geldi. İller arası atamada sadece 7 ilin sınıf öğretmenlerine açılması gibi, Zaten iğdiş edilerek kadükleştirilmiş Özür gurubu atamalarında da sadece 10 ilin Sınıf öğretmenlerine açılması gibi, norm fazlası öğretmenlerin istekleri dışında (Zor ve tehditle istemek durumunda bırakılabilirler) il içinde okul değiştirmek zorunda bırakılabilecekleri gibi ve son olarak da atanması düşünülen 40000 kişilik ilk atamada çok az sınıf öğretmeni olacağı sebebiyle. Anlayacağınız "Ben Yaptım Oldu" zihniyetinden bayağı bir çekiyoruz.
   Alan itibariyle Fizik öğretmeni olan ancak 11 yıl önce Fizik öğretmeni alınmadığı için 2002 Şubat ayında sınıf öğretmeni olarak kadrolu göreve başlayan bir sınıf öğretmeniyim. İlköğretimin hemen her kademesinde çalıştım diyebilirim. 1.Sınıf, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, Matematik öğretmenliği ve Fen Bilgisi öğretmenliği yanında Müdür yardımcılığı (Şu an yaptığım son görev bu) ve Okul Müdürlüğüne vekalet de yaptım. Hatta bir ara branşıma yani fiziğe geçmeyi başarıp 1,5 yıl Fizik Öğretmenliği bile yaptım ama sonradan girdiğim sınav iptal olduğu için tekrardan köy okuluna, birleştirilmiş sınıfta sınıf öğretmenliğine iade edildim. Bütün bu süreçlerden sonra artık kendi Branşıma geçip daha durağan ve sürekli değişmeyen, önüne gelenin eğitimden sanki anlıyormuşcasına ahkam kesmediği, M.E.B.'ındaki her dairenin kafasına göre birbirinden habersizce birşeyler dayatmadığı lise öğretmenliğine geçiş yapmak istiyorum. Bu imkana "Alan Değişikliği" deniyor. Aslında gelinen süreçte (29000 Sınıf Öğretmeni Norm fazlası olmuşken) belki de bakanlığımızın Alan Değişkliğine en çok ihtiyaç duyduğu zamanlardan birisini yaşıyoruz ama Klasik bir M.E.B. tavrıyla hiçbir resmi duyuru ve takvim yayınlamıyor.
   Belki de bu kadar "Özür Gurubu Ataması" mağduru varken bizim bu konuyu sizin gündeminize almanızı istememiz, size bencillik gibi gelecek. Ancak bizim kendi alanlarımıza geçişimiz "Özür Gurubu Atamalarından" önce yapılsaydı belki de bu kadar Sınıf Öğretmeni Mağdur olamayacaktı. Yani hem ilk atama, hem de özür gurubu atamaları hem de öğretmenlerin bulundukları eğitim bölgesinde norm Kadro Fazlası Olmaları sorununa çözüm olabiliriz. Yanılmıyorsam geçen senelerdeki bir alan değişikliğinde 18000 kişi alan değiştirmişti. Bu hiç de az bir rakam değil. Umarız MEB Aklın yolunu izler ve sorunları çözmeye yönelik bir harekette bulunur.
   Sizden ricamız bu konuyu gündeme taşımanız ve MEB nezdinde bir farkındalık oluşturmaya yardımcı olmanız yönündedir.
   Kendim ve Tüm Öğretmen arkadaşlarım adına; Şuana kadar eğitimle yakından ilgilenmeniz, eğitimi ve sorunlarını gündemde tutmanız sebebiyle teşekkür ederim. Sağlıcakla Kalın.

Çevrimdışı mercanname

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 352
  • 434
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 352
  • 434
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 28 Ağu 2012 14:18:08
MEB BASIN AÇIKLAMASI
Mezuniyetleri itibarıyla, Sınıf Öğretmenliği alanından başka alanlara geçmek isteyenler başta olmak üzere il genelinde ihtiyaç duyulan alanlara alan değişikliği yapılacaktır. Buna ilişkin 2012 Yılı Alan Değişikliği Kılavuzu, Bakanlığımızın [linkler sadece üyelerimize görünmektedir.] adresinde kamuoyuna duyurulacaktır. Başvurular, 10-13 Eylül 2012 tarihleri arasında alınacak olup, atamalar 14 Eylül 2012 tarihinde yapılacaktır. Atananlar, yeni görevlerine 17 Eylül 2012 tarihinden itibaren başlayacaklardır.

Çevrimdışı cigaerkan

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 325
  • 150
  • 325
  • 150
# 28 Ağu 2012 14:18:38
arakdaşalr diplomasında yan alanı olan arkadaşalr alan değişikliğine başvurabailecekler mi var mı bilgisi olan?

Çevrimdışı ılsaılsa

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 828
  • 1.092
  • 828
  • 1.092
# 28 Ağu 2012 14:19:47
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arakdaşalr diplomasında yan alanı olan arkadaşalr alan değişikliğine başvurabailecekler mi var mı bilgisi olan?
Ben de sorunun cevabını arıyorum ama kılavuz yayınlanmadan pek belli olmayacakmış gibi geliyor.

Çevrimdışı ertan13

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 312
  • 69
  • 312
  • 69
# 28 Ağu 2012 14:20:51
bazı arkadaşlar öncelik sınıf öğretmeni olanların önceliğinden bahsetmiş. sizce böyle birşey mümkünmü. yani asıl mezuniyeti kimya, biyoloji, matematik, tarih, coğrafya olanlar duruken bu alanlara sınıf öğretmeni mi atanır. mantıklı bir düşünün. asıl branş mezunları da sınıf öğretmeni olarak kalırlar o zaman.

Çevrimdışı Bayöğretmen

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 247
  • 5.801
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 247
  • 5.801
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 28 Ağu 2012 14:21:11
sanırım yan alan 2004 den sonra varmıydı sınıf öğretmenlerinde benimkinde yazmıyor diplomada yazmasımı lazımm

Çevrimdışı nejlaaslan33

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 251
  • 788
  • 251
  • 788
# 28 Ağu 2012 14:21:56
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Soru bir: İl dışı var mı?

- Hayır. "İl genelinde ihtiyaç duyulan alanlara alan değişikliği yapılacaktır."

Soru iki: Norm Fazlalarına Öncelik var mı?

- Hayır. Öncelik Sınıf Öğretmenlerinden alan değişikliği yapmak isteyen her sınıf öğretmenine. Diğer branşlar ikinci öncelikte.

Soru üç: Fen ve Sosyal Bilgiler branşına Fen Edebiyatlı geçebilecek mi?

- Kılavuzu beklemekte fayda var. Velakin başka alanlara derken böyle bir ima var. Ama fazla ümitvar olunmamalı.


Soru dört: Başvuru ve atanma tarihleri neler?

- Başvurular, 10-13 Eylül 2012 tarihleri arasında alınacak olup, atamalar 14 Eylül 2012 tarihinde yapılacaktır. Atananlar, yeni görevlerine 17 Eylül 2012 tarihinden itibaren başlayacaklardır.

Sizin aklınıza gelenler?..


her sınıf öğretmeni derken...yan alanı olan olmayan ve mezuniyeti sınıf öğretmenliği olanlardamı....bağışlayın hocam anlayamadım net bi cevap istiyorum ben sınıf öğretmenliği mezunuyum.. yan alanım yok sadece lise yabancı dil (ingilizce ) çıkışlıyım...ben de alan değişikliğine başvuru yapabilirmiyim?? teşekkür ederim

Çevrimdışı Leandros

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 230
  • 222
  • Fizik Öğretmeni
  • 230
  • 222
  • Fizik Öğretmeni
# 28 Ağu 2012 14:22:01
İşimiz İlk Atamdan sonraya kaldı. Yani bu atamdan hayır çıkmaz arkadaşlar. 40000 kişi alacaklar ve Sınıfçı alamayacaklarını biliyoruz. Bu atamanın hemen hepsi Branşçı olacak. Yani bize yine Sınıf Öğretmenliği yolu gözüktü maalesef.

Çevrimdışı mercanname

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 352
  • 434
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 352
  • 434
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 28 Ağu 2012 14:22:18
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
bazı arkadaşlar öncelik sınıf öğretmeni olanların önceliğinden bahsetmiş. sizce böyle birşey mümkünmü. yani asıl mezuniyeti kimya, biyoloji, matematik, tarih, coğrafya olanlar duruken bu alanlara sınıf öğretmeni mi atanır. mantıklı bir düşünün. asıl branş mezunları da sınıf öğretmeni olarak kalırlar o zaman.
Hocam Sınıf Öğretmenliği alanında norm fazlası olduğu için alan değişikliğinde sınıf öğretmenleri başta olmak üzere denmiş.Sizin bahsettiğiniz kişiler ilk atamada zaten atanırlar...

Çevrimdışı ılsaılsa

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 828
  • 1.092
  • 828
  • 1.092
# 28 Ağu 2012 14:24:18
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
bazı arkadaşlar öncelik sınıf öğretmeni olanların önceliğinden bahsetmiş. sizce böyle birşey mümkünmü. yani asıl mezuniyeti kimya, biyoloji, matematik, tarih, coğrafya olanlar duruken bu alanlara sınıf öğretmeni mi atanır. mantıklı bir düşünün. asıl branş mezunları da sınıf öğretmeni olarak kalırlar o zaman.
ertan 13 hocam matematik mezunu sınıf öğretmeni hiç görmedim.İlköğretim matematikte de açık var.Belki benim gibi yan alanı matematik olanlara da bir şans tanırlar ne dersiniz!

Çevrimdışı nejlaaslan33

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 251
  • 788
  • 251
  • 788
# 28 Ağu 2012 14:24:35
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
bazı arkadaşlar öncelik sınıf öğretmeni olanların önceliğinden bahsetmiş. sizce böyle birşey mümkünmü. yani asıl mezuniyeti kimya, biyoloji, matematik, tarih, coğrafya olanlar duruken bu alanlara sınıf öğretmeni mi atanır. mantıklı bir düşünün. asıl branş mezunları da sınıf öğretmeni olarak kalırlar o zaman.

öncelik mezuniyeti başka alanlar olup sınıf öğretmenliği yapanlar tabiki basın açıklamasına göre...tutup da sınıf öğretmenliği mezununu kimya öğretmeni yapmazlar herhalde milli eğitim karıştıda herhalde bu kadar da değildir...

Çevrimdışı ertan13

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 312
  • 69
  • 312
  • 69
# 28 Ağu 2012 14:24:42
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Ben de sorunun cevabını arıyorum ama kılavuz yayınlanmadan pek belli olmayacakmış gibi geliyor.
tabi ki herşeyi kılavuz belirleyecek ama bazı şeyler açık.
1. mezuniyet alanı farklı olanlar başvuracaklar. buna itirazı kimsenin yok herhalde.
2. gelelim sınıf öğretmenlerine. bence sınıf öğretmenleri de başvurmaları için yan alanına bakılacak. eğer her sınıf öğretmeni yan alanına bakılmaksızın başvurursa ne ye göre hangi alana alan dğişikiliği isteyecekler. o yüzden yan alana bakılır diye düşünüyorum.

Çevrimdışı kartal kan

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 244
  • 141
  • 244
  • 141
# 28 Ağu 2012 14:27:33
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Soru bir: İl dışı var mı?

- Hayır. "İl genelinde ihtiyaç duyulan alanlara alan değişikliği yapılacaktır."

Soru iki: Norm Fazlalarına Öncelik var mı?

- Hayır. Öncelik Sınıf Öğretmenlerinden alan değişikliği yapmak isteyen her sınıf öğretmenine. Diğer branşlar ikinci öncelikte.

Soru üç: Fen ve Sosyal Bilgiler branşına Fen Edebiyatlı geçebilecek mi?

- Kılavuzu beklemekte fayda var. Velakin başka alanlara derken böyle bir ima var. Ama fazla ümitvar olunmamalı.


Soru dört: Başvuru ve atanma tarihleri neler?

- Başvurular, 10-13 Eylül 2012 tarihleri arasında alınacak olup, atamalar 14 Eylül 2012 tarihinde yapılacaktır. Atananlar, yeni görevlerine 17 Eylül 2012 tarihinden itibaren başlayacaklardır.

Sizin aklınıza gelenler?..

yapmayın hocam, yanlış bilgilendirmeyin, ümitlendirmeyin insanları. alan değişikliği her yıl yapılan bir durumdur. mezuniyeti farklı olup da(örneğin fizik-tarih-coğrafya-teknik öğretmenlikler vb) sınıf öğretmeni olarak atananların asıl bıranşlarına geçmesi için yapılır. bu yıl norm kadro fazlalarının eritilmesi için yan alanı olanlara da geçiş imkanından söz ediliyor. ancak bu pek de olası değil zannımca. kılavuzu beklemek daha iyi olacak. sınıf öğrt. mezunlarına öncelik verilecek mantığı çıkıyor sizin yorumunuzdan. oysa durum tam tersidir. biraz daha dikkat lütfen..selam ile.

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK