Eğitmenleri Eğitmek
Eğitmenleri eğitmeyi amaçlayan SINIFTA, oyun öğeleri kullanan üç boyutlu bir simülasyon ortamıdır. SINIFTA simülasyonunda, gerçek öğrenci profillerine dayalı yapay zeka etkileşimi ekseninde öğretmenlerin farklı alanlarda eğitilmesi amaçlanır.
Öğretmen, yapay zeka tarafından yönetilen sanal öğrencilerle etkileşim kurarak, gerçek bir sınıf deneyimi yaşamaktadır. Bu etkileşim, sınıftaki öğrenci profilini incelemekten başlar, sınıftaki istenmeyen davranışlara doğru pedagojik yaklaşımı sergilemeye kadar ilerler.
SINIFTA eğitim simülasyonunu kullanan öğretmenler, etkileşim sırasında simülasyon tarafından izlenerek belirlenen performans kriterleri ışığında değerlendirilirler.
Eğitim Performans Kriterleri
Sınıf yönetim becerisi
Ders içeriğini teknoloji kullanımı ile destekleme yeteneği
Öğrenci profillerini analiz edebilme
Sınıf profillerine uygun ders anlatma metodları seçebilme
Bunun yanı sıra simülasyonda eğitim alan öğretmenin ana hedefi, içinde bulunduğu sanal sınıfın Bilgi, Konsantrasyon ve Eğlence değerlerini dengede tutmaktır. Bu sayede simülasyon başında seçeceği konu içeriğini en verimli şekilde sınıftaki öğrencilere aktarır. Eğitim simülasyonuna giriş yapan öğretmeni aşağıdaki gibi bir akış beklemektedir.
Simülasyon Akışı
Uygulamaya giriş
Ders konusu seçimi
Sanal sınıftaki öğrencilerin profillerinin incelenmesi
Ders anlatma metodlarının seçilmesi ve ders planının oluşturulması
Sınıf oturma düzeninin seçilmesi
İstenmeyen davranışlarla baş etme
Dersin bitişi
Eğitimin değerlendirilmesi
Öğretmen yetiştirme oyununu indirmek için [linkler sadece üyelerimize görünmektedir.] Boyut: 212.14 MB