Okulun İlk Günü İçin 10 Oyun Önerisi

Çevrimdışı sebocan

  • Yönetim Ekibi
  • *****
  • 32.896
  • 512.895
  • 32.896
  • 512.895
19 Ağu 2015 00:20:39
Okulun İlk Günü İçin 10 Oyun Önerisi

Takım çalışması aktiviteleri okulun ilk günü için harikadır. Öğrencilerin sadece çeşitli rutinler, beklentiler ve tavırlar belirlemelerini sağlamakla kalmaz, aynı zamanda eğlencelidirler ve öğrencilerin kendilerini rahat hissetmelerine de yardımcı olur. Her ne kadar yaşça daha büyük olan pek çok lise öğrencisi bu oyunların düşüncesine bile dayanamasa da, bu eğlenceli oyunları çocuksu bulup reddetmeden önce bir tanesini denemenizi tavsiye ederim. Çok şaşırabilirsiniz.

Şunu unutmayın: Hangi oyunu seçerseniz seçin, oyun için kurallarınız ve bu kurallar üzerinde yapacağınız herhangi bir revizyon, tamamen oyunu oynadığınız sınıfın doğasına göre şekillenmelidir. Bazı öğrenciler “oyun” fikri dolayısıyla kendilerini aşırı “serbest” hissedebilirler. Özellikle orta okuldakiler. Bu öğrencilere beklentiler dikkatli bir şekilde anlatılmalıdır.

1. Ben de!

İlk öğrenci kendisiyle ilgili bir bilgi verir: Basketbolu severim, iki kız kardeşim var gibi. Eğer bu, bir başka öğrenci için de doğruysa, o öğrenci ayağa kalkar ve “Ben de!” der. İsterlerse oyunu oturarak da oynayabilirler. O zaman ellerini kaldırıp “Ben de!” diyebilirler.

2. Parktaki Bank

İki adet sandalye bir bank oluşturmak için bir araya getirilir. İki öğrenci, hayali bir haber hikayesinde olup bitenleri canlandırmak için gönüllü olur ya da öğretmen tarafından seçilir. Ne olduğunu tam olarak söylemeden “olayı” tartıştıkları bir sahneyi hazırlamaları için öğrencilere birkaç dakika süre verilir. Verilen zaman (1-5 dakika) dolduktan sonra akranları olayın ne olduğunu tahmin etmeye çalışır. Dört önemli detayı bilmek zorundalar: Kim, Ne, Nerede ve Ne Zaman… 
Örneğin:
Ne: Lise basketbol maçı
Kim: Kentucky ve Kansas
Ne zaman: Nisan başı
Nerede: New Orleans

3. Gerçek ya da Kurgu

Çember şeklinde duran öğrencilerden biri kendisiyle ilgili bir gerçek ve bir de kurgu bir şey söyler. Diğerleri hangisinin gerçek, hangisinin kurgu olduğunu söylemek için ellerini kaldırırlar. Doğru cevabı bilen bir sonraki oyuncu olur. Oyun bütün oyunculara sıra geldikten sonra biter.

4. Yeşil Kapı

Lider bir konu seçer, ama kimseye söylemez. Sadece “Yeşil kapıdan bir ____ getirebilirsiniz” der. Öğrencilerden, yeşil kapıdan başka nelerin getirilebileceğini sorarak konunun ne olduğunu bilmeleri beklenir. “Yeşil kapıdan bir _____ getirebilir miyim?” diye sorabilirler.
Lider sadece evet ya da hayır diye cevap verebilir. Konuyu bildiklerinde, konu değiştirilir. Bir konuşmanın bir bölümü, renkler, geometrik şekiller, tarihi kişiler gibi pek çok farklı şey konu olarak seçilebilir.

5. Bir Dakikalık Konuşma

Öğrencilerden herhangi bir şey hakkında 60 saniyelik bir konuşma yapmaları istenir. Çok sevdikleri ya da belli bir uzmanlıkları olan konuları kendileri seçebilirler ya da öğretmen tarafından verilen konular seçilebilir.

6. 10′a Kadar Say

Öğrenciler çember şeklinde ayakta durur. İlk öğrenci “1″ ya da “1,2″ der. Bir sonraki öğrenci diğer öğrencinin bıraktığı yerden devam eder ve en fazla iki sayı söyleyebilir. Hareket saat yönünde sayı 10′a ulaşıncaya kadar devam eder. 10′uncu öğrenci oturmak zorundadır. Ve oyun bir sonraki öğrenciyle tekrar 1′den başlar. Oyunda hiçbir şekilde duraklama ya da sessiz sayma olmamalı. Herhangi bir duraklamada ya da öğrencinin saydığına/hesapladığına dair bir belirtide öğrenci oturmak zorunda kalır. Ayrıca oyun sırasında konuşmak da elenme sebebidir. Ana fikir, “10″ dememeyi başaracak şekilde stratejik olarak saymaktır.

7. Asla!

Öğrenciler daire oluşturur. İlk öğrenci daha önce hiç yapmadığı bir şey söyler. O öğrencinin yapmamış olduğu şeyi yapmış olan öğrenci, dairenin merkezine geçer. Her öğrenci yaptığı bir şeyi söyleyene kadar oyun devam eder.

8. Sihirli Top

Öğrenciler daire oluşturur. İlk öğrenciye hayali bir top “verilir.” Öğrenci hayali topu yeni bir şekle sokar ve onu yanındaki kişinin eline verir. Sessiz bir aktivitedir. Herhangi bir konuşma/ses öğrencinin oturmasıyla sonuçlanır. Oyundan sonra öğrenciler “heykelin” ne olduğunu tahmin etmeye çalışabilir.

9. Sessiz Sıra

Öğrencilere belli bir kriter verilir ve bir hedefe ulaşmak, diğer sınıflarla rekabet etmek ya da bir ödül almak için (serbest okuma zamanı, ödev yapmamak gibi) mümkün olduğunca hızlı bir şekilde ve sessizce bu kritere göre bir sıra oluşturmaları istenir. Kriter, doğum günlerine göre sıralanmak gibi basit bir şey de olabilir, hayallerindeki üniversite ya da kariyerin alfabetik sıralaması gibi daha karmaşık bir şey de olabilir.

10. İç-Dış Daire

Öğrenciler daire içinde bir daire oluşturur. İdeal olanı her iki dairede de eşit sayıda öğrenci olmasıdır. İçerideki dairenin üyeleri dışarıdaki dairenin üyeleri ile eşleşir. Aktivite lideri (genellikle öğretmen olur ama bir öğrenci de olabilir) bir konu sunar ya da soru sorar. Eşler 10 saniye (ya da daha az) süresince birbirleriyle paylaşım yapar. Lider, içerideki dairenin saat yönünde belli bir sayıda dönmesini ister. Bu kez karşılarında duran yeni eşlerle işbirliği yaparlar. Bu şekilde dersin içeriği ile ilgili bir konu ya da hatta güncel bir olay hakkında hızlı bir tartışma yapmaları teşvik edilir.

Kaynak: [linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK