Ehl-i sünnet âlimleri, sözbirliği ile Miracın hak olduğunu bildiriyorlar
miraçla ilgili bazı hadisler... Kavl-ül-fasl kitabında deniyor ki:
İsra suresinin ilk âyet-i kerimesinde, Allahü teâlâ, kudret ve azametinden nice harika olaylardan bazılarını göstermek için, Muhammed aleyhisselamı, Mekke'den Kudüs'e götürdüğünü bildiriyor İsra kelimesi, rüya için kullanılmaz Uyanık iken, gece yürümek manasına kullanılır
Yine buyuruldu ki:
(Sana [Miracda] gösterdiğimiz temaşayı insanlar için bir fitne kıldık) [İsra 60]
[Fitne] yani imtihan uyanıkken olur Peygamber efendimizin anlattığı rüya olsaydı, hiç kimse tuhaf karşılamazdı Hz Ebu Bekir tasdik edip, yüksek derecelere kavuşmazdı
Resulullahın, Mekke'den Kudüs'e götürüldüğüne inanmayan kâfir olur Göklere ve bilinmeyen yerlere götürüldüğüne inanmayan ise sapık olur (Bahr)
Birkaç saniyede Mekke'den Kudüs'e götüren Allahü teâlâ, neden daha uzaklara götüremesin? Allahü teâlânın kudretinden ancak kâfirler şüphe eder
İsra gecesi [Miraca çıkınca] Cennetin kapısı üzerinde “Sadakanın on, ödünç vermenin sevabı onsekiz mislidir” yazılmış olduğunu gördüm
İsra gecesi her gökte, Muhammedün Resulullah ve arkasından Ebu Bekri Sıddık yazılı olduğunu gördüm) [Ebu Nuaym]
İsra gecesi, nura gark olmuş bir zat gördüm “Bu kim?” dedim Cebrail aleyhisselam, “Dünyada iken Allahü teâlâyı devamlı anan, kalbi camiye bağlı ve ana-babasına asi olmayan bir zattır” dedi) [İ Ebiddünya
Miracda, Cehennemde kokmuş leş yiyenlerin kim olduğunu sordum “Bunlar, gıybet ederek insanların etlerini yiyenlerdir” dendi) [I Ahmed]
Mirac gecesi, uğradığım her melek topluluğu, ümmetime hacamatı tavsiye etti) [Hakim]
(Mirac gecesinde ateşten makasla kendi dudaklarını kesenleri görüp, kim olduklarını sordum "İlmi ile amel etmeyen din adamlarıdır" dendi) [Buhari, Müslim]
(Mirac gecesi Cehennemi gösterdiler, çoğunun kadın olduğunu gördüm) [Tirmizi]
(Mirac gecesi, ekin ekip bir günde biçen bir topluluk gördüm Biçtiği mahsul yeniden eski haline dönüyordu “Bunlar kim?” dedim Cebrail aleyhisselam, “Bunlar Allah yolunda cihad edenlerdir Bunların bir iyiliğine yedi yüz misli sevap verilir Harcadıklarının yerine yenisi verilir” dedi) [Bezzar]
Uzun bir hadis-i şerifin özeti şöyle:
(Cebrail aleyhisselamla bütün gökleri geçerek Sidre-i müntehaya geldim Cenneti gösterdiler Daha sonra elli vakit namazla dönerken Musa aleyhisselamı gördüm Elli vakit namazın ümmetime zor geleceğini, dönüp namaz vakitlerini azaltmasını Allahü teâlâdan istememi söyledi Azar azar kaldırılarak sonunda beş vakte indirildi) [Müslim]
Bazı bid’at ehli, sahih-i Müslimdeki bu hadis-i şerife inanmıyorlar Peygamber efendimizin derecesinin Musa aleyhisselamdan daha yüksek olduğu için, ondan öğrenmesi, onun tavsiyesine göre hareket etmesi uygun değil, böyle şey olmaz diyorlar Halbuki bilindiği gibi, Kur’an-ı kerimde, Musa aleyhisselamın Hz Hızır’dan ilim öğrendiği bildirilmektedir [Bu kıssayı aşağıda yazdık] HzHızır peygamber olmadığı gibi derecesi Musa aleyhisselamla mukayese bile edilmez Musa aleyhisselam, ulülazim bir Peygamberdir Demek ki, mevki ve derecesi yüksek olan bir zat, derecesi daha aşağıdaki bir zattan ilim öğrenebilir, onun tecrübesine istinaden söylediği tavsiyeye uyabilir
Mekke'den Kudüs'e ancak bir ayda gidip gelinebilir Kısa bir anda Mekke'den Kudüs'e varıp gelmek ancak Allahü teâlânın kudreti ile olur Buna inanıp da, daha uzaklara gittiğine inanmamak, Allahü teâlânın kudretinden şüphe etmeyi gerektirir İşte mezhepsizlerin anlamadığı husus burasıdır Allahü teâlâ dilerse niçin olmasın? Peygamber efendimiz, (Göklere ve daha uzaklara gidip geldim) buyuruyor Bunu inkâr etmekteki maksat nedir?