Anket

Serbest Kıyafet Uygulaması Olmalı mı?

Evet, Sadece Öğretmenlere
763 (27.8%)
Evet, Öğretmen ve Öğrencilere
1219 (44.4%)
Hayır uygulanmamalı.
543 (19.8%)
Bu şekilde devam etmeli.
212 (7.7%)
Fikrim yok.
11 (0.4%)

Toplam Oy Verenler: 2521

Serbest Kıyafet Uygulaması ( Öğretmen Ve Öğrencilere)

Çevrimdışı ılgın01

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.100
  • 6.273
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 2.100
  • 6.273
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 23 Mar 2013 19:39:03
Ben de başörtülü bir öğretmenim.Bir haftadır başörtülü giriyorum ÇOK ŞÜKÜR.Sağolsun okuldaki diğer arkadaşlar da bizim bu özgürlüğümüze en az bizim kadar sevindi.Velilerimiz sevindi.Öğrencilerimiz sevindi.Ne oldu ki yani kılık kıyafet yönetmeliğine uygun olmayan etekler pantolonlar suç değilde tek başörtüsü mü suç.Bırakın herkes istediği gibi giyinsin... :) :) :)

Çevrimdışı esrarse.87

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 118
  • 539
  • 118
  • 539
# 23 Mar 2013 19:43:49
açıkçası neden öğretmen için kıyafet özgürlüğünü savunmayanlar var anlamıyorum. hayat bilgisi derslerimiz de dil din vicdan özgürlüğü konusunda öğrencilerimizi eğitiyoruz.Herkesin eşit olduğunu söylüyoruz.Kimseyi inancı yüzünde yargılamamlıyız diyoruz.Ama iş davranışa dönünce efendim başörtülü mü girilir diyoruz.İşin içinde başörtüsü olmasa herkes  de savunur bu özgürlüğü.Neden başörtü sizi korkutuyor.Ben başörtülü de girsem başörtülü girmesem de yine aynı düşüncedeyim.Bırakında inancımızı yaşıyalım.Bizim tek derdimiz çalışırken de inancımızla çalışmak.Derse başörtülü gireyim önemli olan o çocukları bu ülkeye iyi bir vatandaş olmak için eğitmek değil mi?İnsanlar sınırlandırılmamalı özelikle yetişkin bireyler.Su an erkeklerin kıyafeti ve başörtüsü konusunda kısıtlama var.Erkek öğretmenlerin takım giymesi gerçekten çok saçma geliyor.Sınıf ortamında rahat hareket etmeyi kısıtlıyor bence.Başörtüsü de inanç meselesi.İnançlar orada burada yaşanacak diye bir kural olmamllıdır.Allahın emirleri tartılaşak şeyler değildir.İnancın olmayabilir ama saygı duyamalı herkes.Artık bu düşmanlık bitsin herkes birbirine saygı duysun.

Çevrimdışı ibrahimkiriş

  • B Grubu
  • 1.831
  • 983
  • 1.831
  • 983
# 23 Mar 2013 19:43:56
Eğer başka insanların giyim tarzına, yaşam şekline, bıyığına, sakalına, saçına başına saygılıysan. insanları genellemeyip insanları dinine, dünya görüşüne, mezhebine göre ayırmıyorsan. akıllarında acaba yarın birgün bu konuda bizim yaşam tarzımıza karışırlar mı, bizi de kendileri gibi giymeye zorlarlar mı diye düşünen insanlara kesinlikle öyle yapmayacağım izlenimini vermişsen bu konuda vicdanın kalbin rahatsa, ajitasyon zihniyetini bırak, gel başörtüsü konusunda da kısa etek giyme konusunda da, kravat takmama konusunda da, kot pantolon giyme konusunda da beraber mücadele edelim.  

Çevrimdışı kulut

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 3.145
  • 4.568
  • Müdür Yetkili
  • 3.145
  • 4.568
  • Müdür Yetkili
# 23 Mar 2013 19:47:05
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
açıkçası neden öğretmen için kıyafet özgürlüğünü savunmayanlar var anlamıyorum. hayat bilgisi derslerimiz de dil din vicdan özgürlüğü konusunda öğrencilerimizi eğitiyoruz.Herkesin eşit olduğunu söylüyoruz.Kimseyi inancı yüzünde yargılamamlıyız diyoruz.Ama iş davranışa dönünce efendim başörtülü mü girilir diyoruz.İşin içinde başörtüsü olmasa herkes  de savunur bu özgürlüğü.Neden başörtü sizi korkutuyor.Ben başörtülü de girsem başörtülü girmesem de yine aynı düşüncedeyim.Bırakında inancımızı yaşıyalım.Bizim tek derdimiz çalışırken de inancımızla çalışmak.Derse başörtülü gireyim önemli olan o çocukları bu ülkeye iyi bir vatandaş olmak için eğitmek değil mi?İnsanlar sınırlandırılmamalı özelikle yetişkin bireyler.Su an erkeklerin kıyafeti ve başörtüsü konusunda kısıtlama var.Erkek öğretmenlerin takım giymesi gerçekten çok saçma geliyor.Sınıf ortamında rahat hareket etmeyi kısıtlıyor bence.Başörtüsü de inanç meselesi.İnançlar orada burada yaşanacak diye bir kural olmamllıdır.Allahın emirleri tartılaşak şeyler değildir.İnancın olmayabilir ama saygı duyamalı herkes.Artık bu düşmanlık bitsin herkes birbirine saygı duysun.
özgürleşme kavramı bazen ipin ucu kaçabilen bir kavram.
Osmanlı Devleti'nden özgürleşeceğiz diye ayrılan bir çok devlet başka ülkelerin sömürgesine girdi.
o yüzden özgürleşirken dikkat etmek lazım.

Çevrimdışı ajda35

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 7.680
  • 33.292
  • 7.680
  • 33.292
# 23 Mar 2013 19:49:35
burda noluyor acaba ? herkes istediği gibi düşünür... lütfen yorum yaparken kişileri hedef almayalım.

Çevrimdışı sina05

  • B Grubu
  • 6.545
  • 16.677
  • 6.545
  • 16.677
# 23 Mar 2013 19:57:39
Ülkemizde demokrasi varsa;
Buyrun Eğitimhane anket sonucu
23.03.2013 Sa:19.57
Soru:    Serbest Kıyafet Uygulaması Olmalı mı?
Evet, Sadece Öğretmenlere       689 (27.4%)
Evet, Öğretmen ve Öğrencilere       1127 (44.8%)
Hayır uygulanmamalı.       488 (19.4%)
Bu şekilde devam etmeli.       202 (8%)
Fikrim yok.       10 (0.4%)
Toplam oy: 2516

Çevrimdışı ibrahimkiriş

  • B Grubu
  • 1.831
  • 983
  • 1.831
  • 983
# 23 Mar 2013 19:59:24
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Ülkemizde demokrasi varsa;
Buyrun Eğitimhane anket sonucu
23.03.2013 Sa:19.57
Soru:    Serbest Kıyafet Uygulaması Olmalı mı?
Evet, Sadece Öğretmenlere       689 (27.4%)
Evet, Öğretmen ve Öğrencilere       1127 (44.8%)
Hayır uygulanmamalı.       488 (19.4%)
Bu şekilde devam etmeli.       202 (8%)
Fikrim yok.       10 (0.4%)
Toplam oy: 2516
ülkemizde demokrasi yok, ileri demokrasi var.

Çevrimdışı yoncalodi

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 10.067
  • 18.369
  • Müdür Yetkili
  • 10.067
  • 18.369
  • Müdür Yetkili
# 23 Mar 2013 20:09:44
Kıyafet özgürlüğünün karşısında olanların çok fazla takım elbisesi olduğunu düşünüyorum.Aldık bunları okulda da giymezsek nerede giyeceğiz düşüncesinde olmalılar.Yoksa kim rahatlık varken rahatsızlığı tercih eder.
Özellikle bayan öğretmenlerin kıyafet serbestisini eleştirmesini acımasızca buluyorum.Son yıllarda zaten bayanlara kıyafet serbestliği vardı.Çeşit çeşit rengarenk.Kimsenin birşey dediği yoktu.yalnızca örtü problemdi.Şimdi o da çözülecek.Bir bayan neden hemcinsinin okula girerken veya çıkarken örtü çıkarıp takma eziyetine katlanmasını ister.Kendi özgürlüğünü başkasıyla paylaşamayan bencil değil de nedir

Çevrimdışı Tolstoyevski

  • B Grubu
  • 24.726
  • 258.525
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 24.726
  • 258.525
  • 3. Sınıf Öğretmeni
# 23 Mar 2013 20:12:47
İnsanlar çektiği acıları söylediğinde ajitasyon yapmış olmuyor öğretmenim. Gelecekte şöyle olacak, böyle olacak paranoyalarına kapılıp şimdiki zulümleri haklı çıkarmaya çalışmak doğru mu? Kısa etek giyenler zaten giyiyor ki. Hem şikayet konusu da olmuyorlar. Hem bu beraber mücadele edelim fikrini geçmişte de dile getirdiniz mi? Siz bunu geçmişte söylemediniz belki ama ben şimdi söylüyorum ki benim gibi düşünmeyenlerin haklarını ellerinden almaya kalkarlarsa ilk tepkiyi ben veririm.

Başkasının özgürlüğü çiğnenirken dut yemiş bülbül gibi susanlar, kendi özgürlüklerini tehlikede görünce nasıl da konuşmaya başlıyorlar.

Benim özgürlüğüm, senin özgürlüğün yok. Hepimizin özgürlüğü var.

Çevrimdışı oguzuysal73

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 203
  • 113
  • Öğrenci Velisi
  • 203
  • 113
  • Öğrenci Velisi
# 23 Mar 2013 20:24:30
657'deki ilgili madde Allah'ın emri,farz değil ki!Toplumun yaşamındaki değişimlerine ve ihtiyaçlarına göre elbette kolayca değiştirilebilir mecliste.

Çevrimdışı kutlu11

  • Uzman Üye
  • *****
  • 861
  • 1.634
  • 861
  • 1.634
# 23 Mar 2013 20:32:21
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
O malum zihniyet ahtapot gibi bütün ülkeyi ele geçirdikleri için olabilir mi öğretmenim? Ülkenin bütün köşe başlarını ele geçirip, keyiflerince kanun koyup uymayanların ekmekleri ile oynadıkları için bir çok kişi içleri kan ağlaya ağlaya (ekmeklerinden  olmamak için - gerçi sizin tuzunuz kuru olduğu için bilmezsiniz bunun ne demek olduğunu-) uğradıkları zulme boyun eğdiler. Eve ekmek götürmeleri gerekiyordu. Bir çoğu eğitim hakkını bıraktı, mesleğini bıraktı. Sanki bilmiyormuşsunuz gibi konuşuyorsunuz. 28 Şubatta neler yaşandığını görmemiş gibisiniz.

Ha dersen 10 yıldır bu hükümet var neden düzeltmiyor? 28 Şubat kalıntıları anca temizleniyor. Temizle temizle hala bitmedi.
sayın hocam hükümet sözcülerinden alıntı yapmışsınız herhalde.
 hepimiz iyi biliyoruz ki mevcut yasalar 12 eylül ürünü yasalardır .bu yasalardan beslenenlerin kimler olduğunu ,bugünlere nasıl geldiğimizi tekrar etmeye gerek yok.
 asıl konuya gelince;türban ve başörtüsü konusunun ülkemizin başına nasıl bela edildiğini öğretmen arkadaşlarımız biliyorlardır.
 türban konusu bayanları ilgilendirdiği halde savunucuların erkekler olması bile konunun bayanlar açısından hassasiyetini ortaya koymaktadır.
 ayrıca özgürlük isteyen arkadaşlar bütün etnik ve dinsel simgeler için özgürlük istiyorlarsa ve diğer simgelere katlanabileceklerse hep beraber özgürlüklerden yana olup ülkemizi ve çocuklarımızı yarınlara hazırlamalıyız.

Çevrimdışı meleke

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.945
  • 3.627
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 2.945
  • 3.627
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 23 Mar 2013 20:52:17
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Kıyafet özgürlüğünün karşısında olanların çok fazla takım elbisesi olduğunu düşünüyorum.Aldık bunları okulda da giymezsek nerede giyeceğiz düşüncesinde olmalılar.Yoksa kim rahatlık varken rahatsızlığı tercih eder.
Özellikle bayan öğretmenlerin kıyafet serbestisini eleştirmesini acımasızca buluyorum.Son yıllarda zaten bayanlara kıyafet serbestliği vardı.Çeşit çeşit rengarenk.Kimsenin birşey dediği yoktu.yalnızca örtü problemdi.Şimdi o da çözülecek.Bir bayan neden hemcinsinin okula girerken veya çıkarken örtü çıkarıp takma eziyetine katlanmasını ister.Kendi özgürlüğünü başkasıyla paylaşamayan bencil değil de nedir
yalnızca örtü problem değil işte ,geçen yıl seminerde bir arkadaşım uyarılmış kot pantolon spor ayakkabı giydiği için ,seminerin ilk günü başörtüsü ile girenleri görünce serbest kıyafet sandım diye anlatmıştı bana

Çevrimdışı Tolstoyevski

  • B Grubu
  • 24.726
  • 258.525
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 24.726
  • 258.525
  • 3. Sınıf Öğretmeni
# 23 Mar 2013 20:53:51
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
sayın hocam hükümet sözcülerinden alıntı yapmışsınız herhalde.
 hepimiz iyi biliyoruz ki mevcut yasalar 12 eylül ürünü yasalardır .bu yasalardan beslenenlerin kimler olduğunu ,bugünlere nasıl geldiğimizi tekrar etmeye gerek yok.
 asıl konuya gelince;türban ve başörtüsü konusunun ülkemizin başına nasıl bela edildiğini öğretmen arkadaşlarımız biliyorlardır.
 türban konusu bayanları ilgilendirdiği halde savunucuların erkekler olması bile konunun bayanlar açısından hassasiyetini ortaya koymaktadır.
 ayrıca özgürlük isteyen arkadaşlar bütün etnik ve dinsel simgeler için özgürlük istiyorlarsa ve diğer simgelere katlanabileceklerse hep beraber özgürlüklerden yana olup ülkemizi ve çocuklarımızı yarınlara hazırlamalıyız.

Öğretmenim azınlıkların ( azınlık diyorum hani güya %99'u müslüman bir ülkeyiz ya ) haklarını düşündüğünüz kadar, gerçekten çoğunluğun en tabii haklarını da düşünseydiniz. Herkes dinini, inancını özgürce yaşayabilmeli. Oysa Necip Fazılın dediği gibi çoğunluk öz yurdunda garip, öz yurdunda parya! Ben üniversite kapısından döndürülmüş başka bir mezhebe, inanca sahip insanlar görmedim. Dönenler, döndürülenler hep inancını yaşamak isteyen müslümanlar oldu.

Madem 12 Eylül yasalarından şikayetçiler, neden anayasa değiştirilmek istendiğinde feryat ediyorlar. Değiştiremezsiniz diyorlar. Madem şimdiki yasalardan mevcut hükümet besleniyor, o zaman değiştirilmesine neden karşı çıkılıyor?

Başörtüsü erkeklerin meselesi değil demek nasıl bir mantıktır? Annemi, ablamı, ailemi ilgilendiren bir şey tabi ki beni de ilgilendirir.  

Doğruları söylemek, hükümet sözcüsü yapmaz öğretmenim. Siz de muhalefet ağzı ile konuşuyorsunuz o zaman :)

Çevrimdışı emine yüzgeç

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 392
  • 1.505
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 392
  • 1.505
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 23 Mar 2013 21:23:20
13 yıllık meslek hayatımda ilk defa geçen hafta başörtüm ile derse girdim.Mutluluğumu tarif edemem.Yıllardır gördüğümüz özgürlük dışı (bazen hakarete varan)muameleden ötürü arayıp aileme söylemeye bile cesaret edemedim.
Eğitim adına performansımda hiç bir değişiklik olmadı.Yakın çevremden olumlu ya da olumsuz bir tepki almadım.Açıkçası kulaklarımı da kapattım.Mutluluğumu paylaşan ya da paylaşmayan herkese saygılarımı sunuyorum...

Çevrimdışı esrarse.87

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 118
  • 539
  • 118
  • 539
# 23 Mar 2013 21:32:19
emine hocam bende pazartesi günü girmeye başlayacağım. o kadar heyecanlıyım ki. bende sizin gibi aileme söyleyemedim.Korkuyorlar birşey olacak diye. İnşallah her sorun çözüme kavuşup mutlu ve huzurlu yaşarız.

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK