İyep Bilgi Doküman Ve Materyal Paylaşımı

Çevrimdışı peugeot307

  • B Grubu
  • 2.730
  • 5.324
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 2.730
  • 5.324
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 01 Kas 2018 23:28:24
Zaten zorlama yok veli izin dilekçesi olacak veli izin vermezse açılmaz öğretmen istemez ise yine açılmaz .

Çevrimdışı serdaraydın

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 4.417
  • 11.300
  • Birleştirilmiş Sınıf
  • 4.417
  • 11.300
  • Birleştirilmiş Sınıf
# 01 Kas 2018 23:30:13
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]

İyepi biz yıllarca sınıfta öğrencinin yanına giderek,okul çıkışlarında fazladan kalarak gayri resmi zaten uyguluyorduk.
Şimdi iş resmiyete ve ücrete dökülüyor.


Haklısınız. Çok ücretsiz ders verdim. Bugün bir velim geldi. Bende çocuğumun iyep e katılmasını istiyorum dedi. Ben de üzgünüm. Sınav yapacağız. Sonucuna göre kayıt edeceğiz dedim. 

Yalan yok. Az önce kağıdını sisteme girdim. Sınava göre  başarılı gözüküyor.  Halbuki yazdığı tüm harfler zor okunuyor. Kelime ve harf eksikleri çok fazla. Noktalama , büyük küçük harf dersen yok. Hece bilgisi gelişmemiş kısacası.

Lafı uzatmayacağım. Hep en kötü öğrenciler üzerine yatırım yapıyoruz. Ama durumu iyi olan öğrenciler içinde, böyle bir kurs açılması onların hakkı değil mi?

Kötü dediğimiz öğrenci kolay kolay değişmiyor, iyepe kesin kalacağı belli bir öğrencim var. Babası yakın zamanda hapise girecek. Öğrenci de , evin geçimini sağlamak için anasıyla beraber, (hafta sonu) gene sokaklarda seyyar satıcılık yapmaya devam edecek. 

Ben kursu açacağım , ama biliyorum ki o gelmeyecek.

Her türlü imkandan yoksun, durumu iyi olmayan öğrenciler de var. Her türlü imkansızlığı yaşayan. Babası ölmüş, 2 çocuk, annesi işten çıkarılmış., 1 aydır evlerinde elektrik yok.  Borçlarını faturalarını bileödüyemiyorlar. İşin ilginç tarafı, bu kız çocuğu da derslerine çok çalışıyor.  Çünkü akşama kadar ödevlerini yapmazsa, gene   güneş gidecek ve ışıksız kalacaklar.

Burada kızdığım nokta şu,
En kötü (okuma yazma bilmeyen)  dediğimiz öğrenciler için, devlet bütçe ayırırken, elinden geleni yapan, ama gene imkansızlık içinde yaşayan öğrenci sırf bu sınavdan başarılı oldu diye, daha iyi eğitim alma şansı (6 kişilik sınıf)  neden tanınmıyor. Çoğu öğretmene sorun.

Başarılıyı, daha başarılı yapıp, ülkeye vatana, millete , gene aynı koşullarda daha faydalı insan yapmak için, neden bütçe ayrılmıyor?

Kötü öğrenciler için iyep var, da İyi öğrenciler için niye Başka bir çalışma yok ?

İyi öğrencileri, daha iyi yapmak için, ya özel ders, ya kaynak kitap, ya özel okul, olabiliyor ama, öğretmene ekders karşılığında bile olsa kendi okulunda, neden bir yasal çalışma yapılmaz ?  Bu benim kafamda  büyük bir soru işareti yaratıyor.  Bazıları da onlar için, Bilsem var diyebilir, ama okulundan uzaklaştığı zaman, araya maddi külfet girdiği zaman, en dahi dediğimiz öğrenciler bile bu durumdan mahrum kaldı. Bilseme başlayıp, kaç dahi öğrencinin devam ettiğinden hesaplanabilir.

Sözün özü; iyi öğrenciler için de , resmi bir şeyler bekliyoruz. Bu benden ziyade, ekonomisi iyi olmayan, ilgili öğrenci ve velilerim beklentilerindendir.

Çevrimdışı halil_41

  • Bilge Üye
  • *****
  • 4.899
  • 6.261
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 4.899
  • 6.261
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 01 Kas 2018 23:30:42
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Bir öğrencinin matematikte iyepe kalması için kaç yanlış yapması lazım 31 soruda

1 yanlış yapsa bile kalacağını düşünüyorum.
Zira iyep bir sınav değil.
Kazanım belirleme aracı.
Amaç da geçmiş yıllarda öğrenemediği kazanımları kursa kalıp öğrenmesini saplamak.

Çevrimdışı peugeot307

  • B Grubu
  • 2.730
  • 5.324
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 2.730
  • 5.324
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 01 Kas 2018 23:32:31
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
1 yanlış yapsa bile kalacağını düşünüyorum.
Zira iyep bir sınav değil.
Kazanım belirleme aracı.
Amaç da geçmiş yıllarda öğrenemediği kazanımları kursa kalıp öğrenmesini saplamak.

o zaman okulda tüm sınıflardan kalan olur hocam herkesin sınıfında bir yanlış yapan illaki olur bence öyle olmaz

Çevrimdışı gültican

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.468
  • 2.008
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 1.468
  • 2.008
  • 3. Sınıf Öğretmeni
# 01 Kas 2018 23:34:43
benim bir öğrencim bu hafta yok, il dışındalar, onun için yapmam gereken birşey var mı

Çevrimdışı Systemturk

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 272
  • 131
  • 272
  • 131
# 01 Kas 2018 23:37:23
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Haklısınız. Çok ücretsiz ders verdim. Bugün bir velim geldi. Bende çocuğumun iyep e katılmasını istiyorum dedi. Ben de üzgünüm. Sınav yapacağız. Sonucuna göre kayıt edeceğiz dedim. 

Yalan yok. Az önce kağıdını sisteme girdim. Sınava göre  başarılı gözüküyor.  Halbuki yazdığı tüm harfler zor okunuyor. Kelime ve harf eksikleri çok fazla. Noktalama , büyük küçük harf dersen yok. Hece bilgisi gelişmemiş kısacası.

Lafı uzatmayacağım. Hep en kötü öğrenciler üzerine yatırım yapıyoruz. Ama durumu iyi olan öğrenciler içinde, böyle bir kurs açılması onların hakkı değil mi?

Kötü dediğimiz öğrenci kolay kolay değişmiyor, iyepe kesin kalacağı belli bir öğrencim var. Babası yakın zamanda hapise girecek. Öğrenci de , evin geçimini sağlamak için anasıyla beraber, (hafta sonu) gene sokaklarda seyyar satıcılık yapmaya devam edecek. 

Ben kursu açacağım , ama biliyorum ki o gelmeyecek.

Her türlü imkandan yoksun, durumu iyi olmayan öğrenciler de var. Her türlü imkansızlığı yaşayan. Babası ölmüş, 2 çocuk, annesi işten çıkarılmış., 1 aydır evlerinde elektrik yok.  Borçlarını faturalarını bileödüyemiyorlar. İşin ilginç tarafı, bu kız çocuğu da derslerine çok çalışıyor.  Çünkü akşama kadar ödevlerini yapmazsa, gene   güneş gidecek ve ışıksız kalacaklar.

Burada kızdığım nokta şu,
En kötü (okuma yazma bilmeyen)  dediğimiz öğrenciler için, devlet bütçe ayırırken, elinden geleni yapan, ama gene imkansızlık içinde yaşayan öğrenci sırf bu sınavdan başarılı oldu diye, daha iyi eğitim alma şansı (6 kişilik sınıf)  neden tanınmıyor. Çoğu öğretmene sorun.

Başarılıyı, daha başarılı yapıp, ülkeye vatana, millete , gene aynı koşullarda daha faydalı insan yapmak için, neden bütçe ayrılmıyor?

Kötü öğrenciler için iyep var, da İyi öğrenciler için niye Başka bir çalışma yok ?

İyi öğrencileri, daha iyi yapmak için, ya özel ders, ya kaynak kitap, ya özel okul, olabiliyor ama, öğretmene ekders karşılığında bile olsa kendi okulunda, neden bir yasal çalışma yapılmaz ?  Bu benim kafamda  büyük bir soru işareti yaratıyor.  Bazıları da onlar için, Bilsem var diyebilir, ama okulundan uzaklaştığı zaman, araya maddi külfet girdiği zaman, en dahi dediğimiz öğrenciler bile bu durumdan mahrum kaldı. Bilseme başlayıp, kaç dahi öğrencinin devam ettiğinden hesaplanabilir.

Sözün özü; iyi öğrenciler için de , resmi bir şeyler bekliyoruz. Bu benden ziyade, ekonomisi iyi olmayan, ilgili öğrenci ve velilerim beklentilerindendir.

Güzel noktaya değinmişsiniz hocam tebrikler. Benim anladığım kadarıyla bu sistemin sınıf öğretmenleriyle bir alıp veremediği var başka bir sebep yok ortada. Gelişen her şey tüm şartlar bir gurubun aleyhine olamaz yani bu kadar kasten yapılması lazım başka açıklaması yok. Temelden sıkı tutmadığın bir şeyden ilerleyen yıllarda nasıl başarı bekleyebilirsin kaldı ki branşçıların kalkıp biz napalım biz e de böyle geldiler dediğin zaman direk tüm yükün sınıf öğretmenine kalmasını hiç söylemiyorum bile.

Çevrimdışı halil_41

  • Bilge Üye
  • *****
  • 4.899
  • 6.261
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 4.899
  • 6.261
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 01 Kas 2018 23:38:08
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
o zaman okulda tüm sınıflardan kalan olur hocam herkesin sınıfında bir yanlış yapan illaki olur bence öyle olmaz

Hocam şöyle düşünelim.
İlk sorular çok kolay.
Sonlara doğru çarpma ve bölme işlemleri var.
Kazanımlar birbirinden oldukça farklı.
Nesneleri sayma,ritmik sayma yapma,toplama-çıkarma kazanımlarını doğru cevaplayan öğrencilerin, yanlış yaptığı çarpma ve bölme kazanımlarından da geçmesi ne derece doğru olur?

Çevrimdışı spell

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 119
  • 128
  • 119
  • 128
# 01 Kas 2018 23:41:22
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
1 yanlış yapsa bile kalacağını düşünüyorum.
Zira iyep bir sınav değil.
Kazanım belirleme aracı.
Amaç da geçmiş yıllarda öğrenemediği kazanımları kursa kalıp öğrenmesini saplamak.

Benim kızım 4. Sınıfta bir yanlış yapmış bu kazanımı kazanamadığı için değil dikkat etmediği için böyle bi değerlendirme olamaz

Çevrimdışı halil_41

  • Bilge Üye
  • *****
  • 4.899
  • 6.261
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 4.899
  • 6.261
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 01 Kas 2018 23:43:47
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Benim kızım 4. Sınıfta bir yanlış yapmış bu kazanımı kazanamadığı için değil dikkat etmediği için böyle bi değerlendirme olamaz

Maalesef dediğiniz gibi durumlar da yaşanıyor.
Öyle öğrencileri de mümkün olur mu bilmiyorum  komisyon kararı ile çıkarırsınız.

Çevrimdışı peugeot307

  • B Grubu
  • 2.730
  • 5.324
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 2.730
  • 5.324
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 01 Kas 2018 23:44:13
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hocam şöyle düşünelim.
İlk sorular çok kolay.
Sonlara doğru çarpma ve bölme işlemleri var.
Kazanımlar birbirinden oldukça farklı.
Nesneleri sayma,ritmik sayma yapma,toplama-çıkarma kazanımlarını doğru cevaplayan öğrencilerin, yanlış yaptığı çarpma ve bölme kazanımlarından da geçmesi ne derece doğru olur?
ozman sistemi baştan değiştirelim hocam kpssyi yksyi ordada öğrenciler belli neti geçtimi kazanıyor buradaki 31 sorunun ne önemi kaldı ozaman .Ya da şöyle yapalım sizin dediğiniz gibi sınıf geçmeyi de yapalım çocuk 4.sınıf matematik yazılısında kaldığında sınıfta da bırakalım neden sınıfta bırakma yok .Matematik sınavında çocuk 10 sorunun 7 sini yapsın son 3 soru çarpma bölme yanlış yapsın şimdi biz o çocuğa her soru 10 puan sen 70 aldın ama son iki sorudaki kazanımı geçemedin sınavdan kaldın diyebilecek miyiz bu bence hocam İYEPlik iş değil sistemin değişmesi lazım

Çevrimdışı spell

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 119
  • 128
  • 119
  • 128
# 01 Kas 2018 23:45:13
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Haklısınız. Çok ücretsiz ders verdim. Bugün bir velim geldi. Bende çocuğumun iyep e katılmasını istiyorum dedi. Ben de üzgünüm. Sınav yapacağız. Sonucuna göre kayıt edeceğiz dedim. 

Yalan yok. Az önce kağıdını sisteme girdim. Sınava göre  başarılı gözüküyor.  Halbuki yazdığı tüm harfler zor okunuyor. Kelime ve harf eksikleri çok fazla. Noktalama , büyük küçük harf dersen yok. Hece bilgisi gelişmemiş kısacası.

Lafı uzatmayacağım. Hep en kötü öğrenciler üzerine yatırım yapıyoruz. Ama durumu iyi olan öğrenciler içinde, böyle bir kurs açılması onların hakkı değil mi?

Kötü dediğimiz öğrenci kolay kolay değişmiyor, iyepe kesin kalacağı belli bir öğrencim var. Babası yakın zamanda hapise girecek. Öğrenci de , evin geçimini sağlamak için anasıyla beraber, (hafta sonu) gene sokaklarda seyyar satıcılık yapmaya devam edecek. 

Ben kursu açacağım , ama biliyorum ki o gelmeyecek.

Her türlü imkandan yoksun, durumu iyi olmayan öğrenciler de var. Her türlü imkansızlığı yaşayan. Babası ölmüş, 2 çocuk, annesi işten çıkarılmış., 1 aydır evlerinde elektrik yok.  Borçlarını faturalarını bileödüyemiyorlar. İşin ilginç tarafı, bu kız çocuğu da derslerine çok çalışıyor.  Çünkü akşama kadar ödevlerini yapmazsa, gene   güneş gidecek ve ışıksız kalacaklar.

Burada kızdığım nokta şu,
En kötü (okuma yazma bilmeyen)  dediğimiz öğrenciler için, devlet bütçe ayırırken, elinden geleni yapan, ama gene imkansızlık içinde yaşayan öğrenci sırf bu sınavdan başarılı oldu diye, daha iyi eğitim alma şansı (6 kişilik sınıf)  neden tanınmıyor. Çoğu öğretmene sorun.

Başarılıyı, daha başarılı yapıp, ülkeye vatana, millete , gene aynı koşullarda daha faydalı insan yapmak için, neden bütçe ayrılmıyor?

Kötü öğrenciler için iyep var, da İyi öğrenciler için niye Başka bir çalışma yok ?

İyi öğrencileri, daha iyi yapmak için, ya özel ders, ya kaynak kitap, ya özel okul, olabiliyor ama, öğretmene ekders karşılığında bile olsa kendi okulunda, neden bir yasal çalışma yapılmaz ?  Bu benim kafamda  büyük bir soru işareti yaratıyor.  Bazıları da onlar için, Bilsem var diyebilir, ama okulundan uzaklaştığı zaman, araya maddi külfet girdiği zaman, en dahi dediğimiz öğrenciler bile bu durumdan mahrum kaldı. Bilseme başlayıp, kaç dahi öğrencinin devam ettiğinden hesaplanabilir.

Sözün özü; iyi öğrenciler için de , resmi bir şeyler bekliyoruz. Bu benden ziyade, ekonomisi iyi olmayan, ilgili öğrenci ve velilerim beklentilerindendir.
Ne kadar doğru bir tespit yapmışsınız belki benim sınıfımdan da kalan olacak iyepe ve kalan öğrencilerimin velileri aynı tavrı gösterdiği sürece şapkadan tavşan çıkarmamı bekleyecekler saatlerce dışarıda bekleyip sorumluluğu ve görevini etkinliği bile eksik yaparak gelen bi öğrenci için iyepte olsa değişen bi şey olmayacak

Çevrimdışı spell

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 119
  • 128
  • 119
  • 128
# 01 Kas 2018 23:49:35
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Maalesef dediğiniz gibi durumlar da yaşanıyor.
Öyle öğrencileri de mümkün olur mu bilmiyorum  komisyon kararı ile çıkarırsınız.
Bu durumda komisyon devreye girecek sanırım

Çevrimdışı eses82

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 81
  • 1.262
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 81
  • 1.262
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 01 Kas 2018 23:50:08
sınava gerek yok aslında bütün sınıf öğretmenleri üç aşağı beş yukarı iyeplik öğrencileri biliyor. ver yetkiyi öğretmene öğretmenin kararının arkasında dur. itiraz eden olursa sınava tabi tut o öğrenciyi sonuç yüzde doksan olarak öğretmenin gönderdiği öğrenciler iyepliktir.

Çevrimdışı halil_41

  • Bilge Üye
  • *****
  • 4.899
  • 6.261
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 4.899
  • 6.261
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 01 Kas 2018 23:50:19
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
ozman sistemi baştan değiştirelim hocam kpssyi yksyi ordada öğrenciler belli neti geçtimi kazanıyor buradaki 31 sorunun ne önemi kaldı ozaman .Ya da şöyle yapalım sizin dediğiniz gibi sınıf geçmeyi de yapalım çocuk 4.sınıf matematik yazılısında kaldığında sınıfta da bırakalım neden sınıfta bırakma yok .Matematik sınavında çocuk 10 sorunun 7 sini yapsın son 3 soru çarpma bölme yanlış yapsın şimdi biz o çocuğa her soru 10 puan sen 70 aldın ama son iki sorudaki kazanımı geçemedin sınavdan kaldın diyebilecek miyiz bu bence hocam İYEPlik iş değil sistemin değişmesi lazım

Hocam sondan başlayalım;
İyep bir sınav değil,öbayı da sınav ya da deneme olarak görmemek lazım.
Sınav olmadığı için 45 alan geçer gibi sınav mantığı ile düşünmemeliyiz.

Olur da sınav gibi düşünürsek:
Sınavda yanlış yapan öğrencilerin yanlış yaptığı konuları tekrar anlatıp,ek pekiştirme ödevi vermiyor muyuz?
Burada da aynı mantık devreye giriyor.
Benim 10 öğrencim 1-2 yanlıştan dolayı iyepe kalan öğrenciler kısmında görünüyorlar.
Demek ki bu konularda eksiklikleri var diye düşünüyorum.

Not:Hiçbir sistem,program %100 kusursuz değildir.
Amacım programı savunmak değil,dilimizin döndüğünce yardımcı olmak,daha fazla şey öğrenmek.

Çevrimdışı peugeot307

  • B Grubu
  • 2.730
  • 5.324
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 2.730
  • 5.324
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 01 Kas 2018 23:57:42
Bana göre İyep de sınav öba da hocam öyle olmasa biz neden bugün türkçe matematik 46 soru çözdürdük amaç öğrencilerin neyi  kazannıp kazanmadığı değil mi yine sınavla çözdürdük kurs değil diyorsunuz  iyepi açtık diyelim o çocuğa verdiğimiz hafta sonu kurs değil de nedir seminer mi yoksa konunun tekrarı mı bu kelimelere neden takılıyoruz her yazdığımda iyep öba kurs değil sınav değil diyoruz adı her ne olursa olsun ne farkeder siz isteseniz de istemeseniz de  ister iyeplik olsun ister normak zeki öğrenci olsun 10 soruda 5 yanlış yapan 20 soruda 10 yanlış yapan 50 soruda 25 yanlış yapan öğrenci sınavdan okul derslerinden geçiyor mu geçiyor ben ona bakarım  o zaman okul derslerini de iyepin değerlendirmesi gibi yapalım 20 sorunun içindeki yapmadığı 10 soruda ne kazanımlar var ki yapamamış ama sınavdan ve dersten geçmiş .

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK