1. Sınıf Öğretmenlerinin Günlüğü-2

Çevrimdışı zeynepgulsu

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 23.288
  • 42.288
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 23.288
  • 42.288
  • 3. Sınıf Öğretmeni
# 08 May 2012 18:48:56
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
zümrem bugün okuma bayramı yapalım mı diye sordu ama geç kalmadık mı...zamanımız az onun velileri benimkilerden daha hırslı ve daha ilgili belki becerirler de ben benimkilere güvenmiyorum açıkçası...çünkü 23 nisanda bile konuşan tablo etkinliğine bazı öğrencilerim 1 ayda ezberlemediler bile.....
Hocam bence hiç yapmayın. Okulların kapanmasına az bir süre kaldı.Strese girmeyin. Veli desteği olmadan yapılan bu tür etkinlikler sıkıntı olabiliyor.

Çevrimdışı aziZahara27

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 306
  • 1.881
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 306
  • 1.881
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 08 May 2012 18:57:21
cevabım bir sonraki mesajımda

Çevrimdışı aziZahara27

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 306
  • 1.881
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 306
  • 1.881
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 08 May 2012 18:58:55
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Arkadaşlar iyi akşamlar.
"Yarın okula gidecek misin?" cümlesinde kaç sözcük vardır. Soru eklerini kelime olarak sayıyoruz değil mi?
Bir kısım arkadaş 3 kelime diyor bir kısım ise 4 diyor.
hocam, -mi, mı heceleri, dilbilimciler arasında "soru eki, soru edatı ve soru kelimesi" olarak ayrışmaya açık bir husus. Eşim iyi bir Türkçe öğretmenidir. Konuyla ilgili olarak; bağlaç olan 've', 'de', 'da' ve 'ki' nasıl ki ayrı bir kelime sayılıyorsa, bu ekler de o kapsamdadır, diyor.
Tercih ve karar sizindir...

Çevrimdışı senizkarasah

  • Uzman Üye
  • *****
  • 5.500
  • 26.520
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 5.500
  • 26.520
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 08 May 2012 19:03:29
mı, mi soru ekleridir, nasıl yapım eki çekim eki diyorsak bunlar da onlar gibi ektir.. Ekler kelime değildir.. Ayrı yazılan de da ise dahi, yani kelimedir. de da kelime olarak sayılabilir, mı mi ek olduğu için yani sadece soru anlamı kattığı için cümleye kelime değildir.. İyi akşamlar arkadaşlar :D

Çevrimdışı mansuur

  • Uzman Üye
  • *****
  • 855
  • 1.717
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 855
  • 1.717
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 08 May 2012 19:14:17
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Arkadaşlar iyi akşamlar.
"Yarın okula gidecek misin?" cümlesinde kaç sözcük vardır. Soru eklerini kelime olarak sayıyoruz değil mi?
Bir kısım arkadaş 3 kelime diyor bir kısım ise 4 diyor.
Ben, normalde kelimeden sayılan  "-da, -de, -ki" gibi ekler de dahil olmak üzere soru eklerini de kelimeden saymıyorum. Ama bir satırda böyle ekler çokça varsa çocuğun emeğini de düşünerek 2-3 eki, 1 kelimeden sayıyorum.

Çevrimdışı akin52

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 167
  • 189
  • 167
  • 189
# 08 May 2012 19:29:39
yıllar önce çoook iyi bir türkçe öğretmenime sormuştum.aynen şöyle demişti."hepsi kelime olarak değerlendirilir"bir çok test de çözdüm (son 5 yıldır hep 4 ve 5 okuttum) cevaplar da hep bu şekildeydi :))
      

Çevrimdışı akin52

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 167
  • 189
  • 167
  • 189
# 08 May 2012 19:32:09
okuma bayramı için geç kalmışsınız bence . bu saatten sonra çok bunalırsınız.zaten mayısın 15 bilemedin 20 sinden sonra çocuklar güneşte kalmış sakız gibi olacak.demedi demeyin :))

Çevrimdışı akin52

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 167
  • 189
  • 167
  • 189
# 08 May 2012 19:35:43
yarın kültür merkezinde kıyafetli genel prova alıyorum.perşembede ALLAH izin verirse okuma bayramım var.çook yoruldum ama ne zevkli zamanlardı anlatamam.resimleri paylaşırım inşallah.çok değişik etkinlikler yaptık.umarım meyvelerini alırız.

Çevrimdışı msulun

  • Yeni Üye
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
# 08 May 2012 20:53:02
merhaba arkadaşlar sizden bir ricam var. benim sınıfımda iki öğrencim hala tek tek harfleri birleştirerek okuyor ve okuduğunu anlamıyor. Tekerleme şiir her yolu denemeye çalışıyorum. Ama pek bir ilerleme yok.. Başka neler yapabilirim?

Çevrimdışı fusunhoca

  • Bilge Üye
  • *****
  • 2.378
  • 24.317
  • Müdür Yardımcısı
  • 2.378
  • 24.317
  • Müdür Yardımcısı
# 08 May 2012 20:57:06
"Kelime, anlamı veya görevi bulunan ve tek başına kullanılabilen ses veya sesler topluluğudur. Kelimeler anlamlı veya görevli dil birlikleridir. Kelimelerin genellikle anlamları vardır . dışarıda bir varlığı, bir nesneyi bir hareketi karşılarlar. Kelimeyi okuduğumuz veya duyduğumuz zaman o varlık veya hareket gözümüzün önünde canlanır: kitap, daktilo, koyun, kuzu, cetvel, koşmak , yazmak...

Ancak, anlamı bulunmayan kelimeler de vardır: gibi, ile , ve , için , fakat, ama, kadar vb. Bunların anlamları yoktur ve hiç bir varlığı veya hareketi karşılamazlar. Cümlede anlamlı kelimelerle birlikte kullanılırlar. Onların manalarına yeni ifadeler katarlar: aslan gibi, onun için gelmiştim, sabaha kadar ağladı örneklerinde olduğu gibi.

Kelimeden küçük ses birlikleri olan sesler, heceler, ekler ve bazı kökler tek başlarına kullanılamadıkları halde kelimeler tek başlarına kullanılırlar.

Kelimeler yapı bakımından ses veya ses topluluklarıdır. Tek sesli kelimelerin sayısı azdır. Türkçede tek sesli sadece iki kelime vardır: a, o (a birader, o kişi örneklerinde olduğu gibi .) Bunlara “e” ünlemini de dahil edebiliriz: e kardeşim!.
"mı/mi/mu/mü" Türkçede soru ekidir; daima ayrı yazılır, bir kelime değeri taşımaz, üzerine bütün şahıs eklerini alabilir.

gelir miyim?
gelir misin?
gelir mi?

gelir miyiz?
gelir misiniz?
gelirler mi?

Eklerin tek başına anlamı yoktur. O YÜZDEN KELİME SAYILMAZ"diye araştırdım arkadaşlar

Çevrimdışı aziZahara27

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 306
  • 1.881
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 306
  • 1.881
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 08 May 2012 21:20:41
hayır, soru eki ifadesi yanlış bir ifadedir.
çay-->kök
çay+cı, çay+lar, çay+ım, vs. vs.
burada - yapım eki, -lar çoğul eki, -im iyelik ekleridir.
ve de görüldüğü üzere kökten ayrı yazılmazlar.
oysa -mı, -mi kökten ayrı yazılırlar ve tek başlarına anlamları olmadığı için de soru edatı  olurlar.
itiraz eden kaynak göstererek kanıtlasın...

Çevrimdışı aziZahara27

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 306
  • 1.881
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 306
  • 1.881
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 08 May 2012 21:46:08
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
"Kelime, anlamı veya görevi bulunan ve tek başına kullanılabilen ses veya sesler topluluğudur. Kelimeler anlamlı veya görevli dil birlikleridir. Kelimelerin genellikle anlamları vardır . dışarıda bir varlığı, bir nesneyi bir hareketi karşılarlar. Kelimeyi okuduğumuz veya duyduğumuz zaman o varlık veya hareket gözümüzün önünde canlanır: kitap, daktilo, koyun, kuzu, cetvel, koşmak , yazmak...

Ancak, anlamı bulunmayan kelimeler de vardır: gibi, ile , ve , için , fakat, ama, kadar vb. Bunların anlamları yoktur ve hiç bir varlığı veya hareketi karşılamazlar. Cümlede anlamlı kelimelerle birlikte kullanılırlar. Onların manalarına yeni ifadeler katarlar: aslan gibi, onun için gelmiştim, sabaha kadar ağladı örneklerinde olduğu gibi.

Kelimeden küçük ses birlikleri olan sesler, heceler, ekler ve bazı kökler tek başlarına kullanılamadıkları halde kelimeler tek başlarına kullanılırlar.

Kelimeler yapı bakımından ses veya ses topluluklarıdır. Tek sesli kelimelerin sayısı azdır. Türkçede tek sesli sadece iki kelime vardır: a, o (a birader, o kişi örneklerinde olduğu gibi .) Bunlara “e” ünlemini de dahil edebiliriz: e kardeşim!.
"mı/mi/mu/mü" Türkçede soru ekidir; daima ayrı yazılır, bir kelime değeri taşımaz, üzerine bütün şahıs eklerini alabilir.

gelir miyim?
gelir misin?
gelir mi?

gelir miyiz?
gelir misiniz?
gelirler mi?

Eklerin tek başına anlamı yoktur. O YÜZDEN KELİME SAYILMAZ"diye araştırdım arkadaşlar

Nerden araştırdınız hocam?
Kaynak nedir?

Çevrimdışı zeynepgulsu

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 23.288
  • 42.288
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 23.288
  • 42.288
  • 3. Sınıf Öğretmeni
# 08 May 2012 21:57:07
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
hayır, soru eki ifadesi yanlış bir ifadedir.
çay-->kök
çay+cı, çay+lar, çay+ım, vs. vs.
burada - yapım eki, -lar çoğul eki, -im iyelik ekleridir.
ve de görüldüğü üzere kökten ayrı yazılmazlar.
oysa -mı, -mi kökten ayrı yazılırlar ve tek başlarına anlamları olmadığı için de soru edatı  olurlar.
itiraz eden kaynak göstererek kanıtlasın...
Hocam ayrı yazılması kelime olabileceği anlamına gelmez.Edebiyatçı arkadaşım var ona da sordum bugün telefonda o da soru ekleriniz keelime olmadığını belirtti.

Çevrimdışı aziZahara27

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 306
  • 1.881
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 306
  • 1.881
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 08 May 2012 22:18:31
Hocam, bakın "bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz" diye bir vecize vardır; bilirsiniz.
Ben burada paylaştıklarımız konusunda sorumlu olduğumuzu düşünüyorum. 'Doğru bilinen yanlışlar ile yanlış bilinen doğrular' ın ayrımını yapmak durumundayız.
Öyleyse,  tartışma şuradan başladı. "mı" lar ayrıca kelime sayılır mı?
Ben araştırmadan paylaşmak istemedim.
Burada hiçbirimiz 'otorite' olamayız.
Şu kadarla bitireyim;  "Ali okula geldi mi?" Cümlesindeki "mi" edatını kaldırdığımız zaman cümlede soru anlamı kalmaz. Bunun nedeni "mi" nin edat olmasıdır. Halbuki çoğumuz "mı soru eki" diye niteledik bunları. "mı, mi" soru edatlarıdır. Edatlar da tek başlarına anlamları olmadıkları halde cümleleri tamamlayan kelimelerdir.
yani "mi, mı" edattır; kelimeden sayılır.
isteyen şu siteden araştırabilir: [linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]

Çevrimdışı balgazi

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 462
  • 1.020
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 462
  • 1.020
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 08 May 2012 22:32:51
Herkese merhaba kesirleri anlatırken neler yaptınız paylaşabilir misiniz?
Benimkiler bütün ve yarım ilişkisini çok karıştırdılar.Özellikle verilen yarımlardan bütün oluşturma da.Şekillerle anlatmıştım oysa ki. Birkaç gün daha üzerinde durmam lazım.

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK