2. Sınıf Öğretmenleri Günlüğü 2

Çevrimdışı kunami

  • Bilge Üye
  • *****
  • 4.931
  • 42.822
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 4.931
  • 42.822
  • 3. Sınıf Öğretmeni
# 04 Mar 2014 20:56:07
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Arkadaşlar, matematik klavuz kitabında geometrik şekilleri deftere çizdirmeyin diye bir not var. Ders kitabında sadece kenar, köşe ve ayrıt kavramlarına yer verilmiş. Yani sadece şekillere bakıp kaç köşesi, kenarı var denilecek. Bu yeterli olamayacağından ben  geometrik şekillerin alan ve hacim hesaplama konularına da işleyeceğim. Program bu konuda yetersiz diye düşünüyorum.
Söz gümüşse sükut altındır.

Çevrimdışı kunami

  • Bilge Üye
  • *****
  • 4.931
  • 42.822
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 4.931
  • 42.822
  • 3. Sınıf Öğretmeni
# 04 Mar 2014 21:17:57
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Arkadaşlar, matematik klavuz kitabında geometrik şekilleri deftere çizdirmeyin diye bir not var. Ders kitabında sadece kenar, köşe ve ayrıt kavramlarına yer verilmiş. Yani sadece şekillere bakıp kaç köşesi, kenarı var denilecek. Bu yeterli olamayacağından ben  geometrik şekillerin alan ve hacim hesaplama konularını da işleyeceğim. Program bu konuda yetersiz diye düşünüyorum.
Öğretmenim nasıl anlatmayı düşünüyorsunuz, ben de yararlanmak isterim, sınıfım benim bile yapmadığım soruları yapacak kapasiteye sahip ama yöntemler konusunda çaresiz kalıyorum :(

Çevrimdışı leopar

  • B Grubu
  • 332
  • 345
  • 332
  • 345
# 04 Mar 2014 21:25:23
Sadece küp çizdirmekle geometrik şekiller konusu işleniyor olmaz. Ama, klavuz  kitap buna bile karşı. Sadece hissettirn, sezdirin gibi ucube şeylerle dolu. Açıkçası öğretmeyin demek istiyorlar.

Çevrimdışı kenanandic

  • Bilge Üye
  • *****
  • 2.592
  • 32.239
  • Müdür Yardımcısı
  • 2.592
  • 32.239
  • Müdür Yardımcısı
# 04 Mar 2014 21:27:11
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Çok basit. Alan ve hacim formüllerini veriyorum . Sayısal değerleri formülde verilen kısma uyarlayıp yapıyorlar. Geçen yıl dairenin alanını vermiştim. Oldu, çoğu yaptı. Tabii mantığı kavramıyorlar ama olsun. Ezberden gidiliyor. İlerleyen yıllarda bu konularla karşılaşacakları için zorlanmayacaklarını düşünüyorum.

Küpün Hacmi= a x a x a        diyelim.  a  yerine sayıları yazmak zor olmasa gerek.

bunlar yetmez... bence problemde çözdürmelisin... pardon bu arada kaçıncı sınıfları okutuyorsunuz... yanlışlık olmasın... 2. sınıflar bu konuyu anlayacaklarını sanmıyorum da...

Çevrimdışı leopar

  • B Grubu
  • 332
  • 345
  • 332
  • 345
# 04 Mar 2014 21:28:44
Evet, formülü verip birkaç alıştırma yaptıktan sonra bu konu ile ilgili problemler çözülebilir. Bu konuda katılıyorum size.

Çevrimdışı kunami

  • Bilge Üye
  • *****
  • 4.931
  • 42.822
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 4.931
  • 42.822
  • 3. Sınıf Öğretmeni
# 04 Mar 2014 21:30:45
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Evet, formülü verip birkaç alıştırma yaptıktan sonra bu konu ile ilgili problemler çözülebilir. Bu konuda katılıyorum size.
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Çok basit. Alan ve hacim formüllerini veriyorum . Sayısal değerleri formülde verilen kısma uyarlayıp yapıyorlar. Geçen yıl dairenin alanını vermiştim. Oldu, çoğu yaptı. Tabii mantığı kavramıyorlar ama olsun. Ezberden gidiliyor. İlerleyen yıllarda bu konularla karşılaşacakları için zorlanmayacaklarını düşünüyorum.

Küpün Hacmi= a x a x a        diyelim.  a  yerine sayıları yazmak zor olmasa gerek.
Öğretmenim, çok haklısınız.
Defter örneklerini bizlerle en kısa zamanda paylaşmanız dileğiyle...
Peki siz yapabiliyor musunuz bu soruları?

Çevrimdışı berrin21

  • Bilge Üye
  • *****
  • 2.441
  • 29.813
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 2.441
  • 29.813
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 04 Mar 2014 21:31:23
Herkese Merhaba
  Bazen öğrencilerimizin alıyorlar sandığımız şeyleri aslında almadığını biliyor musunuz?
 Aslında söyleyecek ve yazacak çok şey var. Ancak ben bizzat kendi çocuğumda ve arkadaşlarımın çocuklarında gördüklerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
  Öğretmenleri alıyorlar alıyorlar diye epeyce üst sınıflara ait bilgileri veriyorlardı. Ama çocuklar bunları sadece ezberliyorlardı. Soruyu biraz değiştirince afallayıp kalıyorlardı. Bu tip öğretmenlerin yarattığı öğrencilerin başarılarının müfredatı takip ederek, sindire sindire giden öğretmenlerin yetiştirdiği çocuklardan sanıldığı kadar da iyi bir başarı elde edemediler. Hatta başa baş bile geldiklerini gördüm. O yüzden çocukları yetiştirirken  okuduğunu anlayabilen analiz, sentez yapabilen, fikirler üretebilen, hayatta karşılaştığı sorunlar ve problemler karşısında problem çözme becerisi olan bireyler olarak yetiştirmenin daha iyi olacağını düşünüyorum.

Çevrimdışı leopar

  • B Grubu
  • 332
  • 345
  • 332
  • 345
# 04 Mar 2014 21:31:49
2. sınıf okutuyorum. Alan ve hacim hesaplama genellikle çarpma işlemleri ile yapılabildiği için sorun olmuyor. Programda da çarpma işlemi olduğu için sorun olmuyor. Yani çarpma işlemini bilen yapar, yapmalı da.  Tabii pi sayısı olarak 3, 14 yerine sadece 3 veriyorum.

Çevrimdışı kenanandic

  • Bilge Üye
  • *****
  • 2.592
  • 32.239
  • Müdür Yardımcısı
  • 2.592
  • 32.239
  • Müdür Yardımcısı
# 04 Mar 2014 21:34:21
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
2. sınıf okutuyorum. Alan ve hacim hesaplama genellikle çarpma işlemleri ile yapılabildiği için sorun olmuyor. Yani çarpma işlemini bilen yapar, yapmalı da.  Tabii pi sayısı olarak 3, 14 yerine sadece 3 veriyorum.

pi sayısı nı hangi alan hesaplamasında kullanıyorsunuz...

Çevrimdışı bolt_pilot

  • Bilge Üye
  • *****
  • 2.408
  • 9.581
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 2.408
  • 9.581
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 04 Mar 2014 21:36:15
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
2. sınıf okutuyorum. Alan ve hacim hesaplama genellikle çarpma işlemleri ile yapılabildiği için sorun olmuyor. Programda da çarpma işlemi olduğu için sorun olmuyor. Yani çarpma işlemini bilen yapar, yapmalı da.  Tabii pi sayısı olarak 3, 14 yerine sadece 3 veriyorum.
hocam siz bizimle kafa yapıyorsunuz herhalde:) hocam burası 4.sınıf günlüğü de değil!!!! şimdi bunları veriyorsunuz da 4. sınıfta fonksiyon,2 bilinmeyenli denklem mi çözeceksiniz?  ;)

Çevrimdışı leopar

  • B Grubu
  • 332
  • 345
  • 332
  • 345
# 04 Mar 2014 21:37:11
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
pi sayısı nı hangi alan hesaplamasında kullanıyorsunuz...
[/qu

Dairenin alan hesabında kullanılır.

Çevrimdışı dizahren

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 194
  • 1.272
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 194
  • 1.272
  • 3. Sınıf Öğretmeni
# 04 Mar 2014 21:37:29
Her ay çıkardığım sınıf dergimiz hem velileri sınıf içinde yaptığımız etkinlikler konusunda  bilgilendirmek hem de öğrencilere ders dışı etkinliklerle birşeyler okutup bulmaca, tekerleme, boyama, zeka soruları vs konularıyla eğlenceli etkinlikler yapıyoruz. Öğrencilerin katkılarıyla zenginleştirilebilir. Dergimiz 16sayfalık. Bu ay ki dergi kapağımız;

Çevrimdışı gamze38

  • Üye
  • *
  • 15
  • 28
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 15
  • 28
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 04 Mar 2014 21:37:58
23 nisan için yardımcı olurmusunuz???

Çevrimdışı leopar

  • B Grubu
  • 332
  • 345
  • 332
  • 345
# 04 Mar 2014 21:39:15
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
hocam siz bizimle kafa yapıyorsunuz herhalde:) hocam burası 4.sınıf günlüğü de değil!!!! şimdi bunları veriyorsunuz da 4. sınıfta fonksiyon,2 bilinmeyenli denklem mi çözeceksiniz?  ;)

Tamam öyle olsun. Ben gayet ciddiyim ve öğrenciler de  her geçen gün farklı konularla karşılaştıkları için hem motive oluyorlar, dersi severek işledikleri için de artık matematik fobisinin önüne geçeceklerinin sinyalini veriyorlar.

Çevrimdışı kaon55

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.609
  • 9.569
  • 2.609
  • 9.569
# 04 Mar 2014 21:39:22
   Saatlerle ilgili yabancı bir sitede karşılaştığım bir görsel var. Onu öğrencilerle birlikte uygularsanız saatler konusunda pek sıkıntı çekmezsiniz umarım..
   Diğer görsel de saatleri okumada kolaylık sağlayacağını düşünüyorum. Bunların yanında interaktif flaş oyunlar işinize çok yarayacaktır.

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK