Bilsem İçin Öğrenci Gönderenler

Çevrimdışı inanakyol

  • Yeni Üye
  • 3
  • 2
  • 3
  • 2
# 24 Ağu 2019 00:48:02
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Evet, bir puan var, bu puan çocuğa ait. Veli olarak o puanı öğrenme hakkı olmalı diyorsunuz. Şimdi bu bimer cimer velileri(herşeyi şikayet eden veliler) kendi çocuklarının puanlarıyla prensesim şu kadar zeki, paşam okulun en zekisi diye gezmeye başlarlarsa, bir de diğer çocuklara da duyururlarsa olacakları tahmin edemiyorum. Veli profili olarak Bilsem'de "Benim çocuğuma normal zekadaki öğretmen mi eğitim verecek? " diyen bile vardı. Bilinmemesi daha doğru, Bilsem öğretmeni bilmiyor çocuğun zeka bölümünü, aile de bilmiyor, sadece aileye aralık (şu şu puan arası) diye bilgi veriyorlar.
Çocuğun veya velinin bahsettiğiniz gibi davranmasını puanların açıklanmamasımı sağlıyor diyorsunuz. Bilseme giren öğrenci puan söylenmesede üstün zekalı değilmi. Böyle oluncada puan açıklanmasa bile veli ve öğrenci söylediklerinizi yapar. Puanların açıklanması en azından isteyen velilere söylenmesi gerekiyor bence. Bilsem sınavında aşırı bir gizlilik oldupuğu kanaatindeyim. Asteğmenlerin girdiği sınava benziyor, kaç doğru yaptın, kaç yanlış yaptın, ne puan aldın, kontenjan ne kadar, kaçıncı oldun, aldığın puan ne işe yaradı söylenmezdi.

Çevrimdışı serba

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 363
  • 563
  • 363
  • 563
# 24 Ağu 2019 00:58:07
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Evet, bir puan var, bu puan çocuğa ait. Veli olarak o puanı öğrenme hakkı olmalı diyorsunuz. Şimdi bu bimer cimer velileri(herşeyi şikayet eden veliler) kendi çocuklarının puanlarıyla prensesim şu kadar zeki, paşam okulun en zekisi diye gezmeye başlarlarsa, bir de diğer çocuklara da duyururlarsa olacakları tahmin edemiyorum. Veli profili olarak Bilsem'de "Benim çocuğuma normal zekadaki öğretmen mi eğitim verecek? " diyen bile vardı. Bilinmemesi daha doğru, Bilsem öğretmeni bilmiyor çocuğun zeka bölümünü, aile de bilmiyor, sadece aileye aralık (şu şu puan arası) diye bilgi veriyorlar.
kesinlikle size katılıyorum.sosyal paylaşım sitelerinde bilsem öğretmenlerine de zeka testi uygulansın diyen mi olmadı normal zekalı öğretmen istemiyoruz diyen mi...bulunduğum ildeki bilsemde zeka testi çıkışıda testör sadece "çocuğunuz dahi boyutunda demiş.veliyi görecektiniz bütün bilsem çalışanları ve hatta tüm veliler onun çocuğunun dahi boyutunda olduğunu duyduk.3 yıldır her toplantı da duyarız deha diye.bir de tanım ve kavramları sa bilmiyoruz.deha toplumda buluş icat eserleriyle ürettikleriyle büyük faydalar sağlamış insanlık tarihine geçecek eserler ürünler icat ve buluşlar yapmış insan demektir.her çok üstün zekaya sahip deha değildir.dehalar toplumda çok az ortaya çıkar.hatta özel davranma farklı yaklaşım istiyordu ama benim ki dahi diye."diğer çocuklardan zeka puanı daha yüksek olanı da vardır bilemiyoruzdur.bir rehber öğretmen olarak ve bir veli olarak ben bazı velilere şaşıyorum okulumun normal zeka çocuğuna sahip olmalarına rağmen.hepimiz veliyiz ama bazı veliler çekilmez oluyor.tatil öncesi hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrenciyle benim kızım aynı sınıfta okuyamaz çocuğumun psikolojisi bozuluyor diye ortalığı yıktı bir erkek veli karşı çıktım diye üstüme yürüdü öğretmenlik hayatımda ilk defa bir veliye " odamı terk edin görüşme bitmiştir dedim ve müdürü aramak zorunda kaldım.şimdi bu bilsem velilerine zeka puanları söylense???düşünemiyorum ego ve hırs kavgalarını.bir çok üstün çocuk sahibi ebeveynler okulda normal çocuklarla eğitim almasını bile istemiyorlar çocuğumuzu aşağılara çekiyorlar diye.tayin isteyebilirdim bilseme geçen yıl inanın sadece o velileri gözlemlemem yetti istememem için.

Çevrimdışı kurtdere04

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 3.648
  • 5.117
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 3.648
  • 5.117
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 24 Ağu 2019 01:21:01
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
kesinlikle size katılıyorum.sosyal paylaşım sitelerinde bilsem öğretmenlerine de zeka testi uygulansın diyen mi olmadı normal zekalı öğretmen istemiyoruz diyen mi...bulunduğum ildeki bilsemde zeka testi çıkışıda testör sadece "çocuğunuz dahi boyutunda demiş.veliyi görecektiniz bütün bilsem çalışanları ve hatta tüm veliler onun çocuğunun dahi boyutunda olduğunu duyduk.3 yıldır her toplantı da duyarız deha diye.bir de tanım ve kavramları sa bilmiyoruz.deha toplumda buluş icat eserleriyle ürettikleriyle büyük faydalar sağlamış insanlık tarihine geçecek eserler ürünler icat ve buluşlar yapmış insan demektir.her çok üstün zekaya sahip deha değildir.dehalar toplumda çok az ortaya çıkar.hatta özel davranma farklı yaklaşım istiyordu ama benim ki dahi diye."diğer çocuklardan zeka puanı daha yüksek olanı da vardır bilemiyoruzdur.bir rehber öğretmen olarak ve bir veli olarak ben bazı velilere şaşıyorum okulumun normal zeka çocuğuna sahip olmalarına rağmen.hepimiz veliyiz ama bazı veliler çekilmez oluyor.tatil öncesi hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrenciyle benim kızım aynı sınıfta okuyamaz çocuğumun psikolojisi bozuluyor diye ortalığı yıktı bir erkek veli karşı çıktım diye üstüme yürüdü öğretmenlik hayatımda ilk defa bir veliye " odamı terk edin görüşme bitmiştir dedim ve müdürü aramak zorunda kaldım.şimdi bu bilsem velilerine zeka puanları söylense???düşünemiyorum ego ve hırs kavgalarını.bir çok üstün çocuk sahibi ebeveynler okulda normal çocuklarla eğitim almasını bile istemiyorlar çocuğumuzu aşağılara çekiyorlar diye.tayin isteyebilirdim bilseme geçen yıl inanın sadece o velileri gözlemlemem yetti istememem için.
E o zaman üstün zekalı çocuğuna üstün zekalı öğretmen isteyen veliye biz de gelin sizin zekanızı ölçelim anne babası da üstün zekalı olmalı diyelim biz de böyle saçmalayalım. Ben öğretmenim ama aynı zaman da veliyim de. Tablet sınavını dahi geçemeyen tanılı bir çocuga ve yeğene sahibim. Yaramaz olup dersleri berbat olacak bi de üstün zekalı olacak beni kimse kandıramaz diyen öğretmenler, hani tanılıydı tableti bile geçemiyorlar diyen konu komşu eş dost, neler gördük duyduk. Dünya bizim etrafımızda dönmediği gibi başkalarının etrafında da dönmüyor. Fazla hırs da iyi değil hele ki çocugunun üstünden bunu yapmak hiç değil.

Şimdi sınıfımda bir bilsemli bir zihinsel engelli bir dikkat eksikliği bir öğrenme güçlüğü tanılı öğrenci oldu. Zihinsel engelli öğrencim için ilk gün öğrencilerime ilk toplantıda velilerime kendinizi o çocuğun ailenin yerine koyun konuşmadan davranmadan önce bir kez daha düşünün demiştim. Öğrencim öyle çok gelişme gösterdi ki kendileriyle de gurur duydular. Ekstra hiçbir şey yapmadılar sadece kabullanip dışlamadan destek oldular. Ben de gurur duydum

Her çocuğumuz hep bir adım daha ileriye gidebilecekleri fırsatları yakalamaları dileğiyle
(Konudan uzaklaşmadan daha fazla meşgul etmeyeyim)

Çevrimdışı davlumbaz

  • Moderatör
  • *****
  • 4.904
  • 7.506
  • 4.904
  • 7.506
# 24 Ağu 2019 01:24:27
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Çocuğun veya velinin bahsettiğiniz gibi davranmasını puanların açıklanmamasımı sağlıyor diyorsunuz. Bilseme giren öğrenci puan söylenmesede üstün zekalı değilmi. Böyle oluncada puan açıklanmasa bile veli ve öğrenci söylediklerinizi yapar. Puanların açıklanması en azından isteyen velilere söylenmesi gerekiyor bence. Bilsem sınavında aşırı bir gizlilik oldupuğu kanaatindeyim. Asteğmenlerin girdiği sınava benziyor, kaç doğru yaptın, kaç yanlış yaptın, ne puan aldın, kontenjan ne kadar, kaçıncı oldun, aldığın puan ne işe yaradı söylenmezdi.
Bilsem'e giremeyen fakat özel yetenekli çok çocuğumuz var. Puanların açıklanmasının nedenini sadece velilere bağlayamam, neden etik olmadığını rehber öğretmenlerimiz daha iyi bilirler. Aydınlatırlarsa çok sevinirim. Gizlilik şu nedenle var: Diyelim ki çocuğunuz özel yetenekli ve ona bir tablet sınavı bir de zeka testi uygulanacak. Tablet sınavı sorularını belki söylerler diye veliler sınavda görev alan öğretmenlere çocuklarına özel ders vermelerini teklif ediyorlar. Bununla da yetinmeyip kurdukları gruplarda zeka testi sorularını paylaşıyorlar. Bir testin geçerli ve güvenilir olması için test soruları paylaşılmamalı. Hatta ikinci aşamada hangi testin uygulanacağını öğrenmek adına kırk takla atıyorlar. Çocuklarına soru ezberletiyorlar.
Diğer yandan velilerin bir kısmı da çocuk etkilenmesin diye sadece demo uygulamasını gösteriyor ve ikinci aşamada da çok sıkmıyor. Bir öğrenci haksız yere bir kelimenin eş veya zıt anlamlısını cevaplasa diğerini geçiyor. O 129, 130 oluyor. Testin güvenli olup olmadığı sorgulanıyor. Bakanlığın sınavdan hemen önce yolladığı resim konuları daha ilk günden sosyal medyada dolaşmaya başlıyor. Haliyle çocuğumun psikolojik durumu etkilenmesine diyen veliler de haksızlık oldu diye hırslanıyor. Hiçbirşey gizli değil aslında, puanların söylenmemesi olayını rehber öğretmenlerime bırakıyorum.

Çevrimdışı davlumbaz

  • Moderatör
  • *****
  • 4.904
  • 7.506
  • 4.904
  • 7.506
# 24 Ağu 2019 01:27:07
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
E o zaman üstün zekalı çocuğuna üstün zekalı öğretmen isteyen veliye biz de gelin sizin zekanızı ölçelim anne babası da üstün zekalı olmalı diyelim biz de böyle saçmalayalım. Ben öğretmenim ama aynı zaman da veliyim de. Tablet sınavını dahi geçemeyen tanılı bir çocuga ve yeğene sahibim. Yaramaz olup dersleri berbat olacak bi de üstün zekalı olacak beni kimse kandıramaz diyen öğretmenler, hani tanılıydı tableti bile geçemiyorlar diyen konu komşu eş dost, neler gördük duyduk. Dünya bizim etrafımızda dönmediği gibi başkalarının etrafında da dönmüyor. Fazla hırs da iyi değil hele ki çocugunun üstünden bunu yapmak hiç değil.

Şimdi sınıfımda bir bilsemli bir zihinsel engelli bir dikkat eksikliği bir öğrenme güçlüğü tanılı öğrenci oldu. Zihinsel engelli öğrencim için ilk gün öğrencilerime ilk toplantıda velilerime kendinizi o çocuğun ailenin yerine koyun konuşmadan davranmadan önce bir kez daha düşünün demiştim. Öğrencim öyle çok gelişme gösterdi ki kendileriyle de gurur duydular. Ekstra hiçbir şey yapmadılar sadece kabullanip dışlamadan destek oldular. Ben de gurur duydum

Her çocuğumuz hep bir adım daha ileriye gidebilecekleri fırsatları yakalamaları dileğiyle
(Konudan uzaklaşmadan daha fazla meşgul etmeyeyim)
Bu kadar mı tesadüf olur. Tanılı olup da tablet sınavını geçemeyen öğrenci velisi + bilsem öğretmeniyim. :D Yazdığınız tüm tiplerle muhatap olmam da cabası.

Çevrimdışı Akan29

  • Yeni Üye
  • 3
  • 5
  • 3
  • 5
# 24 Ağu 2019 02:13:08
Değerli hocalarım. Birinci sınıf oğlumuzun özel bir çocuk olduğunu ikibuçuk yaşından beri bilmekte ve çocuk gelişimcide takip ettirmekteydik. Ama test yapılmasını hem biz hemde gelişimciler uygun görmedik. Zira etiket olmasını istemedik. 4 yaşında okumayı ve bazı matematiksel işlemleri çözmüştü.Anasınıfı öğretmeni ram istedi ama ram bilsemi adres gösterek kabul etmedi.ardından yine aynı okulun 1. Sınıfında çocuktan hiç bahsetmedik fakat öğretmen üçüncü haftasında anladı ve bizi görüşmeye çağırdığında durumu itiraf ettik. Öğretmen test yaptırmamız konusunda çok ısrarcı olarak bizi ikna etti. Ram yapmadığı için takip olduğumuz ünv destek aldık orada yapıldı. Sonuç beklenildiği gibi yaşının çok çok üzerinde gelişimi raporlandı. Öğretmene ilettik. Öğretmen o günden sonra sürekli zengin eğitim veren bir kuruma çocuğu almamızı istedi. Fakat biz istemedik. Hatta bu çocuklara eğitim verdiğini iddia eden bir okula yönlendirildik. Orasıda yüksek bir bur vermesine rağmen biz adından ötürü ego yapmasın bilmesini istemediğimizden normal okulunda devamına karar verdik. Tabi sıkıldı problemlerin ardı arkadı kesilmedi. Öğretmen bilseme yönlendirdi. Bilsemin ilk aşamasını iyi bir puanla kazandı. Fakat bireysel değerlendirmeyi geçemedi. Şimdi itiraz edip etmemekte kararsız kaldık. Zira durumu vesilesiyle hem ünv tede hem dışarda tanıştığımız tanılı çocuğu olan veliler itirazlardan sonuç alınamadığını iletiyorlar. Boş yere etmeyin diyorlar. Test aşamasında yapamamış olması onun farklı olduğunu değiştirmiyor zira hayatımızın her anı psikologlarla pedegıglarla destekle geçiyor. Sizce itiraz etmelimiyiz. Birde şayet itiraz eder isek raporunu da eklemeli miyiz.daha evvel tanılı olup itiraz edip sonuç alabilen oldu mu. Zira itirazımız testin ve müzik değerlendirmesinin tekrarına yönelik olacak.

Çevrimdışı Akan29

  • Yeni Üye
  • 3
  • 5
  • 3
  • 5
# 24 Ağu 2019 02:21:48
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Bilsem'e giremeyen fakat özel yetenekli çok çocuğumuz var. Puanların açıklanmasının nedenini sadece velilere bağlayamam, neden etik olmadığını rehber öğretmenlerimiz daha iyi bilirler. Aydınlatırlarsa çok sevinirim. Gizlilik şu nedenle var: Diyelim ki çocuğunuz özel yetenekli ve ona bir tablet sınavı bir de zeka testi uygulanacak. Tablet sınavı sorularını belki söylerler diye veliler sınavda görev alan öğretmenlere çocuklarına özel ders vermelerini teklif ediyorlar. Bununla da yetinmeyip kurdukları gruplarda zeka testi sorularını paylaşıyorlar. Bir testin geçerli ve güvenilir olması için test soruları paylaşılmamalı. Hatta ikinci aşamada hangi testin uygulanacağını öğrenmek adına kırk takla atıyorlar. Çocuklarına soru ezberletiyorlar.
Diğer yandan velilerin bir kısmı da çocuk etkilenmesin diye sadece demo uygulamasını gösteriyor ve ikinci aşamada da çok sıkmıyor. Bir öğrenci haksız yere bir kelimenin eş veya zıt anlamlısını cevaplasa diğerini geçiyor. O 129, 130 oluyor. Testin güvenli olup olmadığı sorgulanıyor. Bakanlığın sınavdan hemen önce yolladığı resim konuları daha ilk günden sosyal medyada dolaşmaya başlıyor. Haliyle çocuğumun psikolojik durumu etkilenmesine diyen veliler de haksızlık oldu diye hırslanıyor. Hiçbirşey gizli değil aslında, puanların söylenmemesi olayını rehber öğretmenlerime bırakıyorum.

Çevrimdışı Akan29

  • Yeni Üye
  • 3
  • 5
  • 3
  • 5
# 24 Ağu 2019 02:39:41
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Bilsem'e giremeyen fakat özel yetenekli çok çocuğumuz var. Puanların açıklanmasının nedenini sadece velilere bağlayamam, neden etik olmadığını rehber öğretmenlerimiz daha iyi bilirler. Aydınlatırlarsa çok sevinirim. Gizlilik şu nedenle var: Diyelim ki çocuğunuz özel yetenekli ve ona bir tablet sınavı bir de zeka testi uygulanacak. Tablet sınavı sorularını belki söylerler diye veliler sınavda görev alan öğretmenlere çocuklarına özel ders vermelerini teklif ediyorlar. Bununla da yetinmeyip kurdukları gruplarda zeka testi sorularını paylaşıyorlar. Bir testin geçerli ve güvenilir olması için test soruları paylaşılmamalı. Hatta ikinci aşamada hangi testin uygulanacağını öğrenmek adına kırk takla atıyorlar. Çocuklarına soru ezberletiyorlar.
Diğer yandan velilerin bir kısmı da çocuk etkilenmesin diye sadece demo uygulamasını gösteriyor ve ikinci aşamada da çok sıkmıyor. Bir öğrenci haksız yere bir kelimenin eş veya zıt anlamlısını cevaplasa diğerini geçiyor. O 129, 130 oluyor. Testin güvenli olup olmadığı sorgulanıyor. Bakanlığın sınavdan hemen önce yolladığı resim konuları daha ilk günden sosyal medyada dolaşmaya başlıyor. Haliyle çocuğumun psikolojik durumu etkilenmesine diyen veliler de haksızlık oldu diye hırslanıyor. Hiçbirşey gizli değil aslında, puanların söylenmemesi olayını rehber öğretmenlerime bırakıyorum.


Size katılıyorum. Bizde o etkilenmesin diye kırk takla atanlardandık. Zaten çocuk arkadaşlarından sınav kelimesini duyunca günlerce başımızın etini yedi yok okulum mu değişecek yok herkes kazanacak mı yok ben istemiyorum. Ünv katıldığı program gibi haftada bir gideceği yer olduğunu kazanmalı kaybetmeli olmadığını  cs bir sürü yalan dizdik. İlk sınava ikna ettik. Hatta onlar bilmediğinden sınav diyor oğlum tablette oyun dedik. Tableti olmadığı için bak hem sana tablet verecekler falan  heveslendi. Demosunu  gösterdik. Çocuk öğretmeni ve bizim çabalarımız ike ilk sınavı kabul etti. Öğretmeni sıkılır ilk aşamayı yapamaz gözü ile bakarken o bizi şaşırttı. Sınavdan çıkınca mutluydu. Çıkan çher çocuk 20 soru 30 soru derken bizimki 60 soru vardı dedi. Babası olmaz oğlum yarım saate 60 olur mu 30 dur. Hayır saydım 60 tı dedi. Geldik internetten meb sayfasını bir inceledim haklıymış 60 soru. Desim eyvah bu çocuk oturup soruları saymaya odaklanmış kesin kazanamaz. Kazanması sürpriz oldu.Ama son aşamada olmadı. Nasip değilmiş. Yani size katılıyorum. Şu tanılama sonrası bir yıl süreçte gördüm ki ne bilsem velilerinin yanından geçiliyor be de neyse... ilk sorulan soru skoru kaç. Kaçsa kaç ne farkeder. Sanki yarış. Ya da bizimki 157 sizinki kaç? Bencede söylenmemeli. Biz raporu elden öğretmene götürdük. Kapalı zarfla. Ama testten çıkar çıkmaz merakıma yenilip hocanın elindeki çizelgelerde bir kaç sonuç gördüm. Grafikler vs çizmişti. Korkunca da gördüğümü farkeden hoca endişelenmeyin bu sonuçların hesaplamasını yapacağım. Ortalamasını alınca düşecek. Diyerek rahatlattı. Korkunca diyorum. Çünkü bu çocuklarla yaşayan bilir sadece yaşamak ne kadar zor meşşekatli ve de maddi manevi külfetli. Ne sanıldığı gibi övünülecek bir durum.Dövünmeye de gerek yok. Allahın bir lütfu da aynı zamanda. Tek problemi bıçak sırtı gibi olmaları.iyi bir aile iyi bir çevre iyi bir eğitim. Her çocuğun hakkı. Ama işte anlatmaya da gerek yok. Vel hasıl. Bir skor yok. Onlar da insan bizler gibi. Sadece yadırgamayalım dışlamayalım kabul edelim yeter.O vakit onlar hepimizi ihya eder. Bilsemli ya da bilsemsiz.

Çevrimdışı rommy6719

  • Üye
  • *
  • 10
  • 5
  • 10
  • 5
# 24 Ağu 2019 08:49:20
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Merhabalar.1.sınıf kızım bilsem genel yeteneği kazandı.ankarada yaşıyoruz.Yasemin Karakaya Bilim ve Sanat Merkezine çocuğunu gönderip memnun olanlarınız var mı.biz aslında etimesgutta ikamet ediyoruz fakat kızımın okulu Çankayada.Etimesgut bilsem ve Yasemin Karakaya bilsem arasında kararsızız.sanırım ikisinden birini tercih edebiliyormuşuz.
Merhabalar. Benim durumumda sizin durumunuza benziyor. Çankaya da oturuyoruz ancak okulumuz Yenimahalle de. Yenimahalle Bilsem ile Yasemin Karakaya Bilsem arasından Yenimahalle Bilsem bir adım önde gibi
Eve ve okula yakın. Çankaya Bilsem Hollanda Caddesinde olması lazım. Sosyal platformlarda iki Bilsem ait veli gruplarını araştırdım ancak bulamadim

Çevrimdışı davlumbaz

  • Moderatör
  • *****
  • 4.904
  • 7.506
  • 4.904
  • 7.506
# 24 Ağu 2019 09:09:11
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Değerli hocalarım. Birinci sınıf oğlumuzun özel bir çocuk olduğunu ikibuçuk yaşından beri bilmekte ve çocuk gelişimcide takip ettirmekteydik. Ama test yapılmasını hem biz hemde gelişimciler uygun görmedik. Zira etiket olmasını istemedik. 4 yaşında okumayı ve bazı matematiksel işlemleri çözmüştü.Anasınıfı öğretmeni ram istedi ama ram bilsemi adres gösterek kabul etmedi.ardından yine aynı okulun 1. Sınıfında çocuktan hiç bahsetmedik fakat öğretmen üçüncü haftasında anladı ve bizi görüşmeye çağırdığında durumu itiraf ettik. Öğretmen test yaptırmamız konusunda çok ısrarcı olarak bizi ikna etti. Ram yapmadığı için takip olduğumuz ünv destek aldık orada yapıldı. Sonuç beklenildiği gibi yaşının çok çok üzerinde gelişimi raporlandı. Öğretmene ilettik. Öğretmen o günden sonra sürekli zengin eğitim veren bir kuruma çocuğu almamızı istedi. Fakat biz istemedik. Hatta bu çocuklara eğitim verdiğini iddia eden bir okula yönlendirildik. Orasıda yüksek bir bur vermesine rağmen biz adından ötürü ego yapmasın bilmesini istemediğimizden normal okulunda devamına karar verdik. Tabi sıkıldı problemlerin ardı arkadı kesilmedi. Öğretmen bilseme yönlendirdi. Bilsemin ilk aşamasını iyi bir puanla kazandı. Fakat bireysel değerlendirmeyi geçemedi. Şimdi itiraz edip etmemekte kararsız kaldık. Zira durumu vesilesiyle hem ünv tede hem dışarda tanıştığımız tanılı çocuğu olan veliler itirazlardan sonuç alınamadığını iletiyorlar. Boş yere etmeyin diyorlar. Test aşamasında yapamamış olması onun farklı olduğunu değiştirmiyor zira hayatımızın her anı psikologlarla pedegıglarla destekle geçiyor. Sizce itiraz etmelimiyiz. Birde şayet itiraz eder isek raporunu da eklemeli miyiz.daha evvel tanılı olup itiraz edip sonuç alabilen oldu mu. Zira itirazımız testin ve müzik değerlendirmesinin tekrarına yönelik olacak.
Testi ve müzik değerlendirmesini tekrar etmezler. Çocuğunuz şu an birinci sınıf. İkinci ve üçüncü sınıfta tekrar deneyebilir.

Çevrimdışı serba

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 363
  • 563
  • 363
  • 563
# 24 Ağu 2019 11:37:51
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
E o zaman üstün zekalı çocuğuna üstün zekalı öğretmen isteyen veliye biz de gelin sizin zekanızı ölçelim anne babası da üstün zekalı olmalı diyelim biz de böyle saçmalayalım. Ben öğretmenim ama aynı zaman da veliyim de. Tablet sınavını dahi geçemeyen tanılı bir çocuga ve yeğene sahibim. Yaramaz olup dersleri berbat olacak bi de üstün zekalı olacak beni kimse kandıramaz diyen öğretmenler, hani tanılıydı tableti bile geçemiyorlar diyen konu komşu eş dost, neler gördük duyduk. Dünya bizim etrafımızda dönmediği gibi başkalarının etrafında da dönmüyor. Fazla hırs da iyi değil hele ki çocugunun üstünden bunu yapmak hiç değil.

Şimdi sınıfımda bir bilsemli bir zihinsel engelli bir dikkat eksikliği bir öğrenme güçlüğü tanılı öğrenci oldu. Zihinsel engelli öğrencim için ilk gün öğrencilerime ilk toplantıda velilerime kendinizi o çocuğun ailenin yerine koyun konuşmadan davranmadan önce bir kez daha düşünün demiştim. Öğrencim öyle çok gelişme gösterdi ki kendileriyle de gurur duydular. Ekstra hiçbir şey yapmadılar sadece kabullanip dışlamadan destek oldular. Ben de gurur duydum

Her çocuğumuz hep bir adım daha ileriye gidebilecekleri fırsatları yakalamaları dileğiyle
(Konudan uzaklaşmadan daha fazla meşgul etmeyeyim)
hocam ben de bir anneye " o zaman annelere de mi test uygulansın.üstün değilse siz bu çocuğa annelikte yetersiz kalırsınız üstün zekalı annesi mi olmalı zekayı değil kendini geliştirme yenileme çocuklara yaklaşımı önemseseniz anlarım ama öğretmenin  zekasına bu kadar vurgu doğru mu anne babayı ne yapacağız o zaman dediğimde anne o mağrur bakışıyla bakıp " çocuğumun zekası benim zekamın kanıtıdır zaten "demez mi.sözün bittiği yerdir ne denir böyle bir ebeveyne.

Çevrimdışı sintagma

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 93
  • 99
  • 93
  • 99
# 24 Ağu 2019 11:38:57
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Değerli hocalarım. Birinci sınıf oğlumuzun özel bir çocuk olduğunu ikibuçuk yaşından beri bilmekte ve çocuk gelişimcide takip ettirmekteydik. Ama test yapılmasını hem biz hemde gelişimciler uygun görmedik. Zira etiket olmasını istemedik. 4 yaşında okumayı ve bazı matematiksel işlemleri çözmüştü.Anasınıfı öğretmeni ram istedi ama ram bilsemi adres gösterek kabul etmedi.ardından yine aynı okulun 1. Sınıfında çocuktan hiç bahsetmedik fakat öğretmen üçüncü haftasında anladı ve bizi görüşmeye çağırdığında durumu itiraf ettik. Öğretmen test yaptırmamız konusunda çok ısrarcı olarak bizi ikna etti. Ram yapmadığı için takip olduğumuz ünv destek aldık orada yapıldı. Sonuç beklenildiği gibi yaşının çok çok üzerinde gelişimi raporlandı. Öğretmene ilettik. Öğretmen o günden sonra sürekli zengin eğitim veren bir kuruma çocuğu almamızı istedi. Fakat biz istemedik. Hatta bu çocuklara eğitim verdiğini iddia eden bir okula yönlendirildik. Orasıda yüksek bir bur vermesine rağmen biz adından ötürü ego yapmasın bilmesini istemediğimizden normal okulunda devamına karar verdik. Tabi sıkıldı problemlerin ardı arkadı kesilmedi. Öğretmen bilseme yönlendirdi. Bilsemin ilk aşamasını iyi bir puanla kazandı. Fakat bireysel değerlendirmeyi geçemedi. Şimdi itiraz edip etmemekte kararsız kaldık. Zira durumu vesilesiyle hem ünv tede hem dışarda tanıştığımız tanılı çocuğu olan veliler itirazlardan sonuç alınamadığını iletiyorlar. Boş yere etmeyin diyorlar. Test aşamasında yapamamış olması onun farklı olduğunu değiştirmiyor zira hayatımızın her anı psikologlarla pedegıglarla destekle geçiyor. Sizce itiraz etmelimiyiz. Birde şayet itiraz eder isek raporunu da eklemeli miyiz.daha evvel tanılı olup itiraz edip sonuç alabilen oldu mu. Zira itirazımız testin ve müzik değerlendirmesinin tekrarına yönelik olacak.
Ne yaşadığınızı iyi kötü anlayabiliyorum. Çünkü biz de benzer süreçlerden geçtik. Farkımız pedogoglar ve test işlerine hiç bulaşmadık. Hatta tanılatma konusunda çelişkili olduğumuzdan  ilk iki yıl GY'den de aday göstermedik. İtiraz etmek bir şüpheniz varsa en doğal hakkınız. İtirazdan sonuç alanı duydum mu? Tablet sınavı hariç henüz hayır. İtiraz etmeniz ilerde çocuğunuzun Bilsem'e girmesini engeller mi? Hayır. Karar sizin. Eğer ki önümüzdeki yıl tekrar girme şansı varsa denemenizi tavsiye ederim. Eğer yoksa da çocuğunuzun farklılıklarını tanıyan ebeveynler olarak zaten birçok kişiden avantajlısınız.

Çevrimdışı Mfc

  • Yeni Üye
  • 5
  • 3
  • 5
  • 3
# 24 Ağu 2019 14:51:49
Merhabalar, itirazı internet üzerinden yapamaz mıyız?

Çevrimdışı kurtdere04

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 3.648
  • 5.117
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 3.648
  • 5.117
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 24 Ağu 2019 15:37:22
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
hocam ben de bir anneye " o zaman annelere de mi test uygulansın.üstün değilse siz bu çocuğa annelikte yetersiz kalırsınız üstün zekalı annesi mi olmalı zekayı değil kendini geliştirme yenileme çocuklara yaklaşımı önemseseniz anlarım ama öğretmenin  zekasına bu kadar vurgu doğru mu anne babayı ne yapacağız o zaman dediğimde anne o mağrur bakışıyla bakıp " çocuğumun zekası benim zekamın kanıtıdır zaten "demez mi.sözün bittiği yerdir ne denir böyle bir ebeveyne.
Gerçekten öyle söylenecek birşey kalmamış o noktayı koymuş ama güler misin ağlar mısın demek istiyorum.

Çevrimdışı rommy6719

  • Üye
  • *
  • 10
  • 5
  • 10
  • 5
# 24 Ağu 2019 17:02:00
Bilsem Kayıt yaparken okul adresimi yoksa ikametgah adresi mi önemli. Okulumuz Yenimahalle ilçesinde oturduğumuz adres Çankaya ilçesinde iki Bilsemden birisine kayıt yaptırabiliyormuyuz?

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK