Her Gün 1 Deney, 1 Oyun

Çevrimdışı PINARCIK

  • Bilge Üye
  • *****
  • 5.796
  • 30.410
  • 5.796
  • 30.410
# 26 Eyl 2018 13:42:18
ISI DENEYİ
ISIYI HANGİSİ İLETİR?

Çocuklarınız veya öğrencileriniz ile evde, anaokulunda rahatlıkla uygulayabileceğiniz hem öğretici hem eğitici harika bir deney

GEREKLİ MALZEMELER

- Orta boy kase
- 1 adet metal kaşık
- 1 adet ahşap kaşık
- 1 adet plastik kaşık
- Tereyağ
- Sıcak su

YAPILIŞI

Isıyı metal mi, ahşap mı, yoksa plastik mi iletir? Bunu öğrenmek için boş bir kasenin içine bir metal kaşık, bir ahşap kaşık, birde plastik kaşığın uçlarına tereyağ sıkıştırıp boş bir kasenin içine konulur. Sonra boş kasenin içine sıcak su aktarılarak hangi kaşığın ısıyı ilettiği gözlemi yapılır. Gözlemin sonunda metal kaşığın ısıyı ilettiğini çocuğunuzla ve öğrencilerinizle göreceksiniz.

Çevrimdışı PINARCIK

  • Bilge Üye
  • *****
  • 5.796
  • 30.410
  • 5.796
  • 30.410
# 08 Eki 2018 13:15:07
KOZALAK DENEYİ

DENEYİN AMACI :Suyun kozalak üzerindeki etkisi

MALZEMELER:

- Kozalak
- Su
- Şeffaf bir kap

KAZANIMLAR:

- Fen ve Doğa Bilgisi
- Bilimsel Beceriler
- Deney ve Gözlem
- Sabretme (Sosyal Gelişim)

YAPILIŞI:

Etkinliğimize öncelikle bir adet kozalak bularak başladık. (İki tane bulabilirseniz daha avantajlı olur. Karşılaştırma imkanı bulursunuz.) Kozalağı derin bir kaptaki suyun içerisine koyarak tamamen kapanmasını bekledik. Ardından gözlemleyip, konu hakkında yeni bilgiler öğrendik. Kuruması için güneşli bir alana koyduk. (Ancak tahmin ettiğimizden daha uzun sürdü kuruması. Yaklaşık 2 gün). Kurumasının ardından tekrar inceledik ve eski haline gelmiş olduğunu deneyimledik. Bu deney, uzun soluklu bir uygulamayı gerektirdiği için, çocukta sabretme duygusunu da pekiştiriyor.

Çevrimdışı PINARCIK

  • Bilge Üye
  • *****
  • 5.796
  • 30.410
  • 5.796
  • 30.410
# 08 Eki 2018 13:26:52
EVSİZ TAVŞAN

Amaç ve Hedefler

- Dikkat ve konsantrasyonu sağlama

Materyaller: Herhangi bir materyale gerek yoktur.

Uygulama:

Köşe kapma oyununun çoklu versiyonudur.
Öğrenciler daire şeklinde dizilirler.
Ebe seçilen öğrenci dairenin ortasında durur.
Her oyuncunun yeri taşanın etrafında, ebe hariç, bir metre çapında birer daire çizilir.
Oyuncular başlama işaretinden sonra evlerini değiştirmeye başlarlar.
Ebe de dairenin içinde dolaşarak boş ev bulmaya çalışır.
Ebenin yerleştiği evin sahibi tavşan olur
Oyun bu şekilde devam eder.

Çevrimdışı okyanus34

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 54
  • 69
  • 54
  • 69
# 25 Ara 2018 19:59:36
kozlak deneyi basit ama etkileyici.

Çevrimdışı eralp.30

  • Uzman Üye
  • *****
  • 902
  • 1.368
  • 902
  • 1.368
# 25 Ara 2018 20:23:33
Kozalak deneyimi anlayamadım sonuç ne oluyor yada çocuğa neyi öğretiyoruz 🤔

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.631
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.631
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 25 Ara 2018 20:31:47
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Kozalak deneyimi anlayamadım sonuç ne oluyor yada çocuğa neyi öğretiyoruz 🤔
Kozalak deneyi aslında 3-4 yaş çocukları için daha uygundur öğretmenim. Kazanımı da doğayı keşif,sabretmeyi öğrenmek olarak özetlenebilir.

Çevrimdışı seliali

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 4.869
  • 31.328
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 4.869
  • 31.328
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 25 Ara 2018 20:34:45
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Kozalak deneyimi anlayamadım sonuç ne oluyor yada çocuğa neyi öğretiyoruz 🤔
Biz geçen yıl yapmıştık öğretmenim, çocuklar o kadar şaşırdılar ki. Doğayı sevdiren ve merak ettiren bir deney.

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.631
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.631
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 25 Ara 2018 20:49:27
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Biz geçen yıl yapmıştık öğretmenim, çocuklar o kadar şaşırdılar ki. Doğayı sevdiren ve merak ettiren bir deney.
Biz de bu yıl yaptık.Çocuklar çok heyecanlanıyor öğretmenim.Malzemeleri kolay temin edilebilir ve eğlenceli bir deney 👍

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.631
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.631
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 20 Oca 2019 21:44:41
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.] öğretmenime teşekkürler.

[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Mandalina ile gizli yazı yazımı. Mandalina suyu ile yazıyoruz. Sonra kağıdı sobaya tutuyoruz. Yazımız görünüyor.

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.631
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.631
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 20 Oca 2019 21:47:26
Gece Ve Gündüz Deneyi

Gerekli Malzemeler: Karton kutu, maket bıçağı, oyun hamuru, pipet, ışık kaynağı
Deneyin Amacı: Gece ve gündüzün oluşumunu kavrama

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.631
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.631
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 20 Oca 2019 21:52:23
Kibritten Roket Yapımı

Gerekli Malzemeler: Kibrit, alüminyum folyo, çakmak, ataç.
Deneyin Amacı: Roketin kalkış hareketini kavrama

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.631
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.631
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 20 Oca 2019 22:12:21
Günün Oyunu ;

KENDİNİ BUL

Bu oyunda, kimse yanındakilerle göstermeden kağıda bir ünlü ismi yazar. Sonra kağıdı ikiye katlayarak bir yanındaki arkadaşa verir. Herkes, kağıtta ne yazdığına bakmadan ters olarak açar ve yazısız kısmı yalayarak alnına yapıştırır. Daha sonra sadece cevabı evet veya hayır olan sorular sorarak alnında yazan ismin kim olduğunu bulmaya çalışır. (Şarkıcı mıyım? Hala yaşıyor muyum? Sarışın mıyım? vs.) ilk ismi bulan kazanır, diğerleri son isme kadar yarışmaya devam eder.

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.631
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.631
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 21 Oca 2019 09:53:47
Günün Oyunu;

SANA NE LAZIM?

Hangi Yaş Grubu için Uygundur: 4 yaş ve üzeri

Kaç Kişi ile Oynanır: Karşılıklı 2 kişi

Oynamak için Neler Gerekir: Herhangi bir materyal gerekmemektedir.

Nasıl Oynanır:Oyun için her bir oyuncunun 2 dakika süredir vardır. İlk oyunu başlatan oyuncu bir meslek seçer ve sonrasında “Sana ne lazım diye sorar?”. Örneğin, “Sen bir doktorsun, sana ne lazım?”. Diğer oyuncu bu soruya cevap verdiğinde, “Başka ne lazım” diyerek oyun devam ettirilir. Karşıdaki oyuncunun 2 dakika boyunca “Başka ne lazım?” sorularına hızlı cevap vermesi gerekmektedir. 2 dakika dolmadan tıkanıp, cevap veremeyen kaybeder. Bir oyuncu sorusunu bitirdikten sonra, sıra diğer oyuncuya geçer ve o bir meslek seçerek oyunu devam ettirir.

Çocuğa Neler Kazandırır:Meslekleri tanıtan bir oyundur.

Çevrimdışı ferdem

  • Bilge Üye
  • *****
  • 4.415
  • 27.381
  • 4.415
  • 27.381
# 22 Oca 2019 12:50:06
Ben Çarşıya Gittim.
Nasıl Oynarız?
Oyuna ilk başlayan oyuncu ‘’ben çarşıya gittim’’ ile başlayarak satın alabileceği bir şeyin ismini söyler. Diğer oyuncularda ‘’ben çarşıya gittim’’ der ve kendilerinden önceki oyuncuların söylediklerini söyleyip ardından kendi aldıkları şeyi söylerler.

Örneğin; 1. oyuncu ‘’ben çarşıya gittim ayakkabı aldım.’’ der. 2. oyuncu ‘’ben çarşıya gittim ayakkabı ve elma aldım.’’ der. Oyun bu şekilde devam eder. Sırada şaşıran ve ya kelimeyi söylemeyi unutan olursa oyun yeniden başlar.
 

Çevrimdışı pamiraaa

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.351
  • 84.631
  • Özel Eğitim Öğrt.
  • 12.351
  • 84.631
  • Özel Eğitim Öğrt.
# 22 Oca 2019 13:21:45
Günün Oyunu;

PAROLA

Parola sözlü bir oyun. Beş kişiyle oynanıyor. Amacı tek kelimelik ipuçları ile gizli kelimeyi yani parolayı bulabilmek.

Oyun 1960’lardan bu yana Amerika, Ingiltere, Brezilya, Potrtekiz gibi ülkelerde yayınlanan popüler bir yarışma programına da konu olmuştur.

Oynanışı gayet basit. Bir kişi sorguç olur. Kalan dört kişi ikişerli iki takıma ayrılır. Sorguç parola olarak bir kelime seçer. Seçtiği kelimeyi fısıldayarak veya bir kağıda yazarak her iki takımdan birer oyuncuya söyler. Parolayı öğrenen oyuncular sırayla ipuçları vererek kendi takım arkadaşına parola kelimeyi buldurmaya çalışırlar.

Oyundaki takımlara A ve B diyelim. A takımında sorguçtan parolayı alan oyuncu (A1) tek kelimelik bir ipucu verir. Takım arkadaşı (A2) bir tahminde bulunur. Eğer A takımı bu tahminde parolayı bulamazsa sıra B takımına geçer. Bu kez B takımında parolayı almış olan oyuncu (B1) bir ipucu verir ve takımdaşı (B2) bir tahmin yapar.

Parola bulunana kadar takımlar sırayla ipucu verip tahmin yapmaya devam ederler. Oyuncular diğer takımın ipucu ve tahminlerini duydukları için o ana kadar söylenen kelimeleri dikkate alarak parolayı bulmaya çalışırlar.

Parolayı bulan takım toplam kaç ipucu sonucunda bulduğuna göre puan kazanır. Tek ipucu ile parolayı bilmek 10 puan kazandırır. Toplam ipucu sayısı arttıkça kazanılan puan azalır. İki ipucuyla bilmek 9 puan, üç ipucu ile bilmek 8 puan... vs.

Parola bulunduğunda sorguç yeni bir parola seçip yine takımlardan birer oyuncuya bildirir.

Oyun bu şekilde, başlayan takım her turda değişmek kaydıyla devam eder. Belli sayıda tur tamamlandığında veya takımlardan biri belli bir skora ulaştığında oyun sona erer. Daha çok puan toplamış olan takım oyunun galibi olur.

Bir örnek;

Parolamız 'uçurtma' olsun.


A1: Gökyüzü
A2: Bulut?
B1: Renkli
B2: Gökkuşağı?
A1: Yükselir
A2: Bayrak?
B1: Vurmasınlar
B2: Uçurtma!


B takımı 7 puan kazanır.

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK