Dinimize Göre....

Çevrimdışı tayper35

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 1.459
  • 4.225
  • 1.459
  • 4.225
# 01 Mar 2013 16:29:23
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
bildiğim  kadarıyla  ( tam  olarak  belli  değil)  ama  yemin  ederim  demek  günahmış
kuranı kerim 2:224 -  Sözünüzde durmanız, kötülükten sakınmanız ve insanların arasını düzeltmeniz için, Allah'ı yeminlerinize hedef veya siper edip durmayın. Allah, her şeyi işitir ve bilir.

Çevrimdışı ziynem

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 35
  • 97
  • Görsel Sanatlar
  • 35
  • 97
  • Görsel Sanatlar
# 01 Mar 2013 16:30:47
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
kuranı kerim 2:224 -  Sözünüzde durmanız, kötülükten sakınmanız ve insanların arasını düzeltmeniz için, Allah'ı yeminlerinize hedef veya siper edip durmayın. Allah, her şeyi işitir ve bilir.
teşekkür  ederim  öğrenmiş  oldum

Çevrimdışı tayper35

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 1.459
  • 4.225
  • 1.459
  • 4.225
# 01 Mar 2013 16:32:08
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
teşekkür  ederim  öğrenmiş  oldum
kesinlikle kuranı kerimde bakara süresinde de belirtildiği gibi boş yere yemin etmek pek doğru değil.Ayrıca dinimizde de belirtildiği gibi bildiklerimizi din kardeşlerimizle paylaşmak bir görevdir bizim için

Çevrimdışı tayper35

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 1.459
  • 4.225
  • 1.459
  • 4.225
# 01 Mar 2013 16:35:09
ayrıca dün de birkaç arkadaş belirtmiş ben de kuranı kerim dışında dinin bilmeyen kişiler tarafından yorumlanmasına karşıyım.Ayrıca din konusunda Risale-i Nur da birçok konuda insanı aydınlatıyor.

Çevrimdışı also1

  • B Grubu
  • 1.543
  • 4.080
  • 1.543
  • 4.080
# 01 Mar 2013 16:41:00
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Allah razı olsun. Gerçekten istedikten sonra güzel paylaşımlar oluyor isteyen istifade ediyor.Umarım sorun sıkıntı olmadan bu konu devam eder.
 Aklıma gelmişken benimde merak ettiğim araştırmama rağmen kesin bir sonuca varamadığım bir konu var. Bilgi ve önerisi olan arkadaşlar vardır elbet. Namazda otururken tahhiyat suresini okurken kelime-i şehadet kısmında işaret parmağını uzatmanın dini hükmü nedir? Doğrumudur? Hangi mezhepler yapmalıdır?
sayın hocam onu peygamberimiz (SAV) in yaptığı yönünde rivayet var.
tahıyyat suresindeki şahadet bölümünde "la ilahe illallah" lafzını ifa ederken parmak kaldırılır ve Allahın tek ve bir olduğu el-parmak ile de tescillenir.

hem bu sayede dalgınlık ve uyuşukluktan kurtulup insan namazın o bölümüne daha ehemmiyetle yaklaşıyor.

farkındalık algısı güçleniyor yani.

ben de yapıyorum.
yalnız bir kere yapıncave alışkanlık haline getirince her daim yapmalıymış.

Çevrimdışı tayper35

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 1.459
  • 4.225
  • 1.459
  • 4.225
# 01 Mar 2013 16:42:31
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
sayın hocam onu peygamberimiz(SAV) in yaptığı yönünde rivayet var.
tahıyyat suresindeki şahadet bölümnde "la ilahe illallah" lafzını ifa ederkene parmak kaldırılır ve Allahın tek ve bir olduğu el-parmak ile de tescillenir.
hem bu sayede dalgınlık ve uyuşukluktan kurtulup insan namazın o bölümüne dahaehemmiyetle yaklaşıyor.
farkındalık algısı güçleniyor yani.
ben de yapıyorum.
yalnız bir kere yapıncave alışkanlık haline getirince her daim yapmalıymış.
sünnet olduğuna dair kim rivayet etmiş acaba biliyor musunuz?

Çevrimdışı tayper35

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 1.459
  • 4.225
  • 1.459
  • 4.225
# 01 Mar 2013 16:46:00
ayrıca birşey daha söylemek istiyorum.ölüm vaktimizi bilmediğimiz için sürekli helalleşmemiz gerek ve bu bir sünnettir.Peygamber efendimiz vedalaşırken sürekli helallik istermiş.Hakkınızı helal edin...

Çevrimdışı also1

  • B Grubu
  • 1.543
  • 4.080
  • 1.543
  • 4.080
# 01 Mar 2013 16:46:49
Bu konuda iki Hadis var. Sanırım sualinize cevap olur.

1. İbn Ömer rivayet eder Peygamber namazda oturunca elerlini dizerli üzerine koyardı. Sağ elinin baş parmağından sonra gelen parmağını kaldırır ve onunla Allah’ın birliğine dua ederdi. Sol elini de, parmaklarını diz üstüne koymuş olarak sol dizi üzerine kor idi.” (Müslim)

2. Abdullah Bin Zubeyr rivayet eder, Rasulullah (s.a.v.) oturduğu vakit teşehhüd duasını okurdu. Oturuşunda sağ elini sağ uyluğu üzerine, sol elini sol uyluğu üzerine kordu. Şehadet parmağı ile işaret ederdi. Bunu yaparken de baş parmağını orta parmağı üzerine kordu.( Müslim)

Çevrimdışı Tolstoyevski

  • B Grubu
  • 24.726
  • 258.525
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 24.726
  • 258.525
  • 3. Sınıf Öğretmeni
# 01 Mar 2013 16:47:34
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
ayrıca dün de birkaç arkadaş belirtmiş ben de kuranı kerim dışında dinin bilmeyen kişiler tarafından yorumlanmasına karşıyım.Ayrıca din konusunda Risale-i Nur da birçok konuda insanı aydınlatıyor.

Risale - i Nur, bu zamanda iman hakikatlarını ilmi ve bilimsel olarak ispatlayan, çağın gereklerine uygun bir şekilde açıklayan Kuran-ı Kerimin hakiki bir tefsiridir.

Çevrimdışı tayper35

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 1.459
  • 4.225
  • 1.459
  • 4.225
# 01 Mar 2013 16:48:05
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Bu konuda iki Hadis var. Sanırım sualinize cevap olur.

1. İbn Ömer rivayet eder Peygamber namazda oturunca elerlini dizerli üzerine koyardı. Sağ elinin baş parmağından sonra gelen parmağını kaldırır ve onunla Allah’ın birliğine dua ederdi. Sol elini de, parmaklarını diz üstüne koymuş olarak sol dizi üzerine kor idi.” (Müslim)

2. Abdullah Bin Zubeyr rivayet eder, Rasulullah (s.a.v.) oturduğu vakit teşehhüd duasını okurdu. Oturuşunda sağ elini sağ uyluğu üzerine, sol elini sol uyluğu üzerine kordu. Şehadet parmağı ile işaret ederdi. Bunu yaparken de baş parmağını orta parmağı üzerine kordu.( Müslim)
çok teşekkürler verdiğiniz bilgi için

Çevrimdışı tayper35

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 1.459
  • 4.225
  • 1.459
  • 4.225
# 01 Mar 2013 16:48:50
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Risale - i Nur, bu zamanda iman hakikatlarını ilmi ve bilimsel olarak ispatlayan, çağın gereklerine uygun bir şekilde açıklayan Kuran-ı Kerimin hakiki bir tefsiridir.
kesinlikle katılıyorum arkadaşım hiçbir konuda Kuran-ı Kerimle ters düşmüyorlar.

Çevrimdışı mbebek

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.021
  • 1.415
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 1.021
  • 1.415
  • 4. Sınıf Öğretmeni
# 01 Mar 2013 18:31:07
yaa arkadaslar eşimin bir arkadaşı ısrarla faizin neden haram oldugunu anlmadıgı ve hatta ( haşa) kendı mantıgına haram degılmıs gıbı geldıgını soyledı cok bılgımız olmadıgı ıcın kesın haram oldugunu dıle getırdık fakat mantıgını acıklayamadık cunku bılmıyoruz malesef bu konuda o arkadasa ne demelıyız sızce var mı bılgısı olan

Çevrimdışı matrix71

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.628
  • 6.810
  • Müdür Yetkili
  • 1.628
  • 6.810
  • Müdür Yetkili
# 01 Mar 2013 18:45:22
haydan gelen huya gider cümlesi genellikle herhangi bir şeyin bedavadan geldiğini ve kötü bir yere gittiğini belirtmek için kullanılır örneğin. kumardan gelen para içkiye gitti gibi. ama işin ve cümlenin aslı şöyledir:

Hay`dan gelen Hu`ya gider.

Yani Allah tan gelen yine Allah a gider. Hay ve Hu Allah ın birer ismidir. bizler bile farkında olmadan her nefes verdiğimizde Hu diye bir ses çıkarırız ki her nefeste Allah ı zikretmiş oluruz. Tabii bunu bildiğimiz sürece....

Çevrimdışı hafız ahmet

  • Bilge Üye
  • *****
  • 4.068
  • 20.096
  • Okul Müdürü
  • 4.068
  • 20.096
  • Okul Müdürü
# 01 Mar 2013 19:00:38
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
yaa arkadaslar eşimin bir arkadaşı ısrarla faizin neden haram oldugunu anlmadıgı ve hatta ( haşa) kendı mantıgına haram degılmıs gıbı geldıgını soyledı cok bılgımız olmadıgı ıcın kesın haram oldugunu dıle getırdık fakat mantıgını acıklayamadık cunku bılmıyoruz malesef bu konuda o arkadasa ne demelıyız sızce var mı bılgısı olan
Bugün faizin, içkinin, zinanın haram olduğunu bilmeyen müslüman yoktur. Haramlar zamanla helal olmaz. Şu kadar var ki, (Zaruretler, haram olan bir şeyi mubah kılar), fakat zaruret bitince haramlığı devam eder. Mesela susuzluktan ölecek kimsenin, şaraptan başka içecek bir şey bulamazsa, ölmeyecek kadar şarap içmesi caiz olur. Daha fazla içmesi caiz olmaz. Açlıktan ölecek kimsenin leş yemesi de böyledir.

Bu ve benzeri durumlar haricinde faize helal denmez. Faiz hakkında Tergib’deki hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Helak eden yedi şeyden birisi faiz almaktır.) [Buhari]

(Yedi büyük günahtan biri faiz yemektir.) [Bezzar]

(Faiz alana da verene de lanet olsun!) [Müslim]

(Vücuduna dövme yapana, yaptırana, faiz alıp verene lanet olsun.) [Buhari]

(Allahü teâlâ, dört kimseyi Cennete koymaz: Bunlar, devamlı içki içen, faiz alan, yetim malı yiyen ve ana-babasına asi olandır.) [Hakim]

(Faiz 73 kısımdır. En aşağısı, kişinin anası ile zina etmesi gibidir.) [Hakim]

(Bir dirhem faiz alıp vermek otuz zinadan günahtır.) [Taberani]

(Hep faiz yiyen sonunda fakirliğe düşer.) [İbni Mace]

(Zina ve faiz yaygınlaşan toplum, Allahü teâlânın azabını hak etmiş olur.) [E.Ya’la]

(Kıyamet yaklaştıkça, faiz, zina, ve içki çoğalır.) [Taberani]

Gayri müslim diyarında
Faiz hakkında pek çok hadis-i şerif vardır. Kur’an-ı kerimde Bekara suresi 275. âyet-i kerimesinde, (Alış verişin helal, faizin haram) olduğu bildirilmektedir.

Ecnebi ülkelerde, müslümanların, gayri müslimlere ödünç verip, onlardan faiz almalarının caiz olduğu Mülteka’da yazılıdır. Mecmaül enhür ve Dürer’deki hadis-i şerifte, gayri müslim ülkelerde, müslümanların kâfirlerden faiz almalarının caiz olduğu bildirilmiştir. Bundan başka zaruret dışında faiz her yerde her zaman haramdır. (Cevhere)

Faiz yalnız İslam dininde değil, semavi dinlerin hepsinde haramdı. Fetava-i Hayriyyede buyuruluyor ki:
(Zimmi [gayri müslim] zimmiye elli lira ödünç verip, faizi ile birlikte ellibeş lira alsa, beş lirayı geri vermesi gerekir. Çünkü, faiz her dinde haramdır.)

Faiz, ödünç vermekte, rehinde ve alış verişte olur. Fıkıh kitaplarında faizin yetmişten fazla çeşidinin olduğu bildirilmektedir. Bunun için alış veriş ve başka sözleşme yapacak kimselerin, hangi hallerde faiz olduğunu iyice öğrenmesi gerekir. Bu bilgileri öğrenmesi gerekir. Bu bilgileri öğrenmek farz-ı ayndır. Bilmeyen kimse farkında olmadan faiz alıp verir, böylece büyük günaha girmiş olur. Haram olduğunu bilmediği için tevbe etmez.

İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
Daha fazlasını ödemesi şartı ile ödünç vermek faizdir. Haram anlaşma ile ele geçen malın hepsi haram olur. Mesela, 12 kile ödemesi şartı ile, on kile buğday ödünç verilse, 12 kilenin hepsi haram olur. Fazladan alınan 2 kilesi kul hakkı olduğu için, geri verilmesi gerekir. On kilesi de haram olduğu için fakire sadaka olarak verilir.

Bir teneke sütün içine konan bir bardak idrar sütün tamamını necis eder. Faizle ödünç verilen paranın, faizini, ana parasından ayırmak mümkün olmaz. Sütte olduğu gibi tamamı kirlenmiştir.

Çevrimdışı evgi-47

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 956
  • 5.482
  • 956
  • 5.482
# 01 Mar 2013 19:05:31
     Hazret-i Ali efendimizin rivayetine göre, bir defasında Peygamberimiz (s.a.v.) ipek bir kumaşı sol eline, bir parça altını da sağ eline aldı. Sonra bunları elleriyle yukarı kaldırdı, orada bulunanlara gösterdi ve şöyle buyurdu:
    “Şu iki şey ümmetimin erkeklerine haram, kadınlarına helâldir."(İbni Mâce, Libas: 19)
     Abdullah bin Abbas’ın rivayetine göre Resul-i Ekrem Efendimiz (a.s.m.) bir zatın elinde altından bir yüzük gördü ve onu parmağından çıkardı, attı. Daha sonra şöyle buyurdu:
  "Sizden biriniz ateşten bir kor alıyor da, onu eline koyuyor. ” (Müslim, Libas ve’z-zînet: 53)
    Erkekte yiğitlik, kadında güzellik aranır. Kadını zînetten menetmek onun fıtratına ters düşer ve ağır gelir.Kadınlara bu mevzûda ruhsat vermiş, fakat yabancı erkeklerden sakınmalarını emretmiş, zînetlerini yoksullara zaruretleri miktarı sadaka vermelerini tavsiye buyurmuştur.
 

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK