İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı yvural

  • Bilge Üye
  • *****
  • 3.999
  • 11.180
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 3.999
  • 11.180
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 19 Oca 2013 23:05:13
Ayrıca ben şunu da sormak istiyorum.Özellikle hepsine 5 verdim diyen öğretmen arkadaşlara.Performans görevlerini nasıl yapıyorsunuz.Çocukların hepsi performans görevlerinden 5 mi alıyor?

Çevrimdışı yeni4242

  • Bilge Üye
  • *****
  • 8.472
  • 119.227
  • 8.472
  • 119.227
# 19 Oca 2013 23:08:32
1. Sınıf 1. dönem öğrenci başarıları tam olarak ölçülemiyor kanımca.
Çünkü herşeye herkes bir şekilde cevap veriyor. Akranlarından aşırı derecede geri olmayan çocuk bile okumayı öğrenecekse, 1. dönem sesler bitmeden 1 vermek bana göre anlamsız.( bu görüşü sınıfım için yazıyorum)
2. Dönem değerlendirme yaparken gerçeğe yakın oluyor ve bazen diyoruz neden 4 vermişim diye. Bakalım. Umarım 2. dönem çocuklar hak-ederek yüksek not alırlar.

Eğer sesleri bitirmişsek te o zaman kazanımları zamanında vermediğimiz için 1 verdiğimiz çocuğa haksızlık olabilir. kazanımın kazanılma zamanı belki de mart ayı.
Ayrıca velinin bize karşı bakış açısından ziyede bir gün çocuğun sakladığı bu karneyi okuyup değerlendireceğini düşünerek te yorumlar yazdım.

Değilse yazdığımız yorumları okuyup bir gün sonra karşımıza yep-yeni bir öğrenci yada veli çıkacak değil.
İyi paylaşımlar.

...cevap olarak yazmadım...

Çevrimdışı ayse1973

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 659
  • 2.331
  • 659
  • 2.331
# 19 Oca 2013 23:12:08
İyi geceler sayın zümrelerim. Ben de sınıfta bırakma olmadığına göre 1 vermenin anlamsız olduğunu düşünü
yorum.Ben okulun önünden geçene 3 verdim. Ezberden
gidenlere 4, mantığı kavrayıp okumaya başlayanlara 5 verdim. Doğrusu yanlışı tartışılır. Mutlu Pazarlar...

Çevrimdışı melek5

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 381
  • 4.649
  • 381
  • 4.649
# 19 Oca 2013 23:13:18
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Ayrıca ben şunu da sormak istiyorum.Özellikle hepsine 5 verdim diyen öğretmen arkadaşlara.Performans görevlerini nasıl yapıyorsunuz.Çocukların hepsi performans görevlerinden 5 mi alıyor?
,
Hayır, hepsi 5 almıyor. Ben tamamlıyorum. Bazen de hepsinin 5 alacağı çalışmaları değerlendiriyorum. Kaç tanesi bilim adamı olacak Allah aşkına? İlerleyecek olanların zaten yolu açık. Biz de destekliyoruz zaten. Ama diğerleri de yaşamının bir yerlerinde güzel bişeyler hatırlasa fena mı olur?

Çevrimdışı suatin

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.659
  • 57.186
  • Müdür Yardımcısı
  • 12.659
  • 57.186
  • Müdür Yardımcısı
# 19 Oca 2013 23:18:29
Benim yeğenim ilkokul 5e kadar bütün dersleri 5 alarak geçti hep takdir aldı. Biz onu o kadar yücelttik ki o da kendini o kadar başarılı hissetti ki şimdi artık ders çalışmıyor. Her sene kötüye gidiyor. Bu sene sınava girecek göreceğiz bakalım o 5lerin sonucunu.

Çevrimdışı Tolstoyevski

  • B Grubu
  • 24.726
  • 258.525
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 24.726
  • 258.525
  • 3. Sınıf Öğretmeni
# 19 Oca 2013 23:21:02
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
,
Hayır, hepsi 5 almıyor. Ben tamamlıyorum. Bazen de hepsinin 5 alacağı çalışmaları değerlendiriyorum. Kaç tanesi bilim adamı olacak Allah aşkına? İlerleyecek olanların zaten yolu açık. Biz de destekliyoruz zaten. Ama diğerleri de yaşamının bir yerlerinde güzel bişeyler hatırlasa fena mı olur?

Valla öğretmenim değil ilkokulu, lisedeki notlarımı hatırlamıyorum :) Sadece aldığım teşekkür ve takdir belgelerini hatırlıyorum  o kadar :) ( Demekki 5ler - o zamanlar gerçi 10luk sistem vardı- çoğunluktaymış.) Ben ilkokul notlarının çok ileride hatırlanacağını sanmıyorum. Sizi gerçekten anlıyorum. Düşüncenizde çok samimisiniz, tebrik ederim bu konuda.

Çevrimdışı hnknry

  • Aktif Üye
  • **
  • 37
  • 26
  • 37
  • 26
# 19 Oca 2013 23:21:44
bizim yapacağımız son bir buçuk aylık dönemi değerlendirmek değil bence. ona göre düşünüp karar veriyoruz ama uyum dönemindeki çalışmalarda zaten çocuklar çok başarılı olmuştur. en azından benimkilerden boyama yapamayan olmadı.

Çevrimdışı yvural

  • Bilge Üye
  • *****
  • 3.999
  • 11.180
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 3.999
  • 11.180
  • 2. Sınıf Öğretmeni
# 19 Oca 2013 23:22:57
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
,
Hayır, hepsi 5 almıyor. Ben tamamlıyorum. Bazen de hepsinin 5 alacağı çalışmaları değerlendiriyorum. Kaç tanesi bilim adamı olacak Allah aşkına? İlerleyecek olanların zaten yolu açık. Biz de destekliyoruz zaten. Ama diğerleri de yaşamının bir yerlerinde güzel bişeyler hatırlasa fena mı olur?

Düşüncelerimiz tamamen zıt yönde ve konuyu uzatmak istemiyorum.Ve sizin not verme kriterlerinize sonuna kadar karşıyım.Bizim değerlendirmelerimiz sınıf içindeki durumuna göre olmalı.Gelecekte şöyle olur mu böyle olur mu diye düşünemeyiz.Ayrıca performans görevlerin nasıl yapılacağı da bellidir.Hepsi 5  alsın diye bir görev seçilmez. Değerlendirme araçlarının nasıl yapılacağını da bildiğinize eminim.Aslına bakarsanız şu yazdıklarınızı durumun vehametini gösteriyor.VE bunun doğru olduğuna kimse inandıramaz beni.

[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hepsine; öğrenene de, öğrenmeyene de, çalışana da , çalışmayana da, tüm derslerine 5 verdim.

Böyle bir şey olabilir mi? Bence hayır...

Çevrimdışı Tolstoyevski

  • B Grubu
  • 24.726
  • 258.525
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 24.726
  • 258.525
  • 3. Sınıf Öğretmeni
# 19 Oca 2013 23:23:21
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Benim yeğenim ilkokul 5e kadar bütün dersleri 5 alarak geçti hep takdir aldı. Biz onu o kadar yücelttik ki o da kendini o kadar başarılı hissetti ki şimdi artık ders çalışmıyor. Her sene kötüye gidiyor. Bu sene sınava girecek göreceğiz bakalım o 5lerin sonucunu.

Evet madalyonun bir de bu tarafı var. İlk 5 sınıfta notları yüksek olup - duygusal davrandığımız için - ortaokula geçtiğinde bocalayan öğrenciler var. Geçen yıl 5 okuttuğumda hatırlıyorum son veli toplantısında bu konuyu dile getirmiştim. Bir çok öğrenci bu notları 6. sınıfta arayacak demiştim. Şimdi o öğrencilerimin karnelerini çok merak ediyorum.

Çevrimdışı melek5

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 381
  • 4.649
  • 381
  • 4.649
# 19 Oca 2013 23:25:08
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
bizim yapacağımız son bir buçuk aylık dönemi değerlendirmek değil bence. ona göre düşünüp karar veriyoruz ama uyum dönemindeki çalışmalarda zaten çocuklar çok başarılı olmuştur. en azından benimkilerden boyama yapamayan olmadı.
Bu bana iyi geldi gerçekten. Çok güldüm sağolun.

Çevrimdışı suatin

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.659
  • 57.186
  • Müdür Yardımcısı
  • 12.659
  • 57.186
  • Müdür Yardımcısı
# 19 Oca 2013 23:25:22
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
bizim yapacağımız son bir buçuk aylık dönemi değerlendirmek değil bence. ona göre düşünüp karar veriyoruz ama uyum dönemindeki çalışmalarda zaten çocuklar çok başarılı olmuştur. en azından benimkilerden boyama yapamayan olmadı.
Benim 1 verdiğim çocuklardan birisi uyum döneminde  verdiğim boyama kağıdını yiyordu. :D

Çevrimdışı yeni4242

  • Bilge Üye
  • *****
  • 8.472
  • 119.227
  • 8.472
  • 119.227
# 19 Oca 2013 23:25:28
Hocam not konusunu gereksiz yere uzattık. Artık bir şekilde herkes notları tamamladı.

Haftaya okul tatile girecekmiş gibi değilde ne öğretirsek kârdır mantığı ile Ö sesine kadar verebilirsek çok sevineceğim.
Velilerden artık sesleri öğretelim mi diyenleri yazdırmayın çocuğu da sıkmadan öğretebilirsiniz dedim.
Ama buna çok gerek yok. Son gurup sesler 2 günde biter zaten. Önemli olan yavaştan giden çocukları sisteme katıp hep birlikte okumaya
dikte yapmaya
Okuduğunu anlayıp
5N-1K sorularına cevap vermeye birlikte başlatmak tek derdimiz.
İyi paylaşımlar.

Çevrimdışı suatin

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 12.659
  • 57.186
  • Müdür Yardımcısı
  • 12.659
  • 57.186
  • Müdür Yardımcısı
# 19 Oca 2013 23:28:52
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Evet madalyonun bir de bu tarafı var. İlk 5 sınıfta notları yüksek olup - duygusal davrandığımız için - ortaokula geçtiğinde bocalayan öğrenciler var. Geçen yıl 5 okuttuğumda hatırlıyorum son veli toplantısında bu konuyu dile getirmiştim. Bir çok öğrenci bu notları 6. sınıfta arayacak demiştim. Şimdi o öğrencilerimin karnelerini çok merak ediyorum.
Ben ilkokulu köyde okudum. 5. sınıfa kadar hepsi 5di. Sonra yatılı olarak bir ilçe okuluna gittim. İnanır mısınız sudan çıkmış balığa döndüm. Oraya uyum sağlayabilmek için fazladan gece yarılarına kadar çalıştım. Anladım ki benim köy okulunda almam gereken not en fazla 3.

Çevrimdışı Tolstoyevski

  • B Grubu
  • 24.726
  • 258.525
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 24.726
  • 258.525
  • 3. Sınıf Öğretmeni
# 19 Oca 2013 23:30:52
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Benim 1 verdiğim çocuklardan birisi uyum döneminde  verdiğim boyama kağıdını yiyordu. :D

Yalın mı yiyordu öğretmenim, yoksa ekmeğenen katık yaparak mı yiyordu :) Canım çekti acıktığımı hissettim :)

Not konusunda her öğretmenin kendine özgü bir düşüncesi vardır, herkes her düşünceyi beğenmek zorunda olmayabilir ama saygı göstermek zorundadır. Bazen olur iki zıt düşünce, niyete göre ikisi de doğru olabilir.

Mesela bir hikaye anlatmak isterim. Bir gün bir yolcu atıyla giderken bir çeşme başında su içmek ister. Atından iner, bakar ki atını bağlayacak bir yer yok. Yere bir kazık çakar ve bundan sonra gelip geçenler bu kazığa atını bağlasın diye düşünür. Sonra çeker gider. Bir süre sonra başka birisi gelir çeşme başına. Kazığa ayağı takılır. Kendi kendine benden sonra gelenler bu kazığa takılıp düşmesin diye düşünür ve kazığı söker atar.

Görünüşte birbirinin tam zıttı olan bu iki davranış da, yapılış niyetine göre ikisi de doğru olmuş olur.

Çevrimdışı osmangeldi

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.176
  • 7.928
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 2.176
  • 7.928
  • 1. Sınıf Öğretmeni
# 19 Oca 2013 23:36:19
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Yalın mı yiyordu öğretmenim, yoksa ekmeğenen katık yaparak mı yiyordu :) Canım çekti acıktığımı hissettim :)

Not konusunda her öğretmenin kendine özgü bir düşüncesi vardır, herkes her düşünceyi beğenmek zorunda olmayabilir ama saygı göstermek zorundadır. Bazen olur iki zıt düşünce, niyete göre ikisi de doğru olabilir.

Mesela bir hikaye anlatmak isterim. Bir gün bir yolcu atıyla giderken bir çeşme başında su içmek ister. Atından iner, bakar ki atını bağlayacak bir yer yok. Yere bir kazık çakar ve bundan sonra gelip geçenler bu kazığa atını bağlasın diye düşünür. Sonra çeker gider. Bir süre sonra başka birisi gelir çeşme başına. Kazığa ayağı takılır. Kendi kendine benden sonra gelenler bu kazığa takılıp düşmesin diye düşünür ve kazığı söker atar.

Görünüşte birbirinin tam zıttı olan bu iki davranış da, yapılış niyetine göre ikisi de doğru olmuş olur.
Evet evet anladım ben olayı. Olay şöyle. Hımmm...Çeşme başına 2.gelenin atı yoktu. Atı olsaydı sökmezdi o kazığı.

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK